  • Data: 2011-03-02 11:12:55
    Temat: Re: Jak siostra może splacic mieszkanie ojca?
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01-03-2011 18:45, Gotfryd Smolik news rzecze:

    > ??
    > Nie pomyliłeś aby podatków?
    > Przecież właśnie od wysokości spłaty (a ściślej: "należnej spłaty
    > do wartości rynkowej nabycia") jest PCC:

    No przecież piszę, że PCC? Co niby miałem pomylić?
    Chyba, że to do imć witka było, ale czemu w odpowiedzi na mój post?

    > 5) przy umowie o zniesienie współwłasno?ci lub o dział spadku - warto?ć
    > rynkowa rzeczy lub prawa majštkowego nabytego ponad warto?ć udziału we
    > współwłasno?ci lub spadku,

    Ponad wartość udziału we współwłasności- czyli jak siostry mają
    darowane mieszkanie, we współwłasności po 50% udziałów,
    to zniesienie rzeczonej współwłasności ze spłatą jednej
    na rzecz drugiej jest nieopodatkowane (PCC wynosi zero)*.
    Co napisałem nie tak?

    > Możesz wobec tego podać podstawę prawną do tezy że jest inaczej?

    Ale mógłbyś zacytować, z czym polemizujesz, bo nie rozumiem?

    * chyba, że spłata jest wyższa, niż rynkowa wartość rzeczonego
    udziału we współwłasności, ale wtedy i tak PCC wynosi 2% od
    kwoty _ponad tę wartość_.

    --
    Dominik (& kąpany)