  • Data: 2004-10-11 13:30:38
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Przecież wyżej się zgodziłeś że 22.5 stanowi że *w rozumieniu
    >+ > artykułu 22* kosztami "poniesionymi" mogą być koszty *zarachowane*
    >+ > mimo że ich *nie* poniesiono :)
    >+ >
    >+ Tam się kłóciliśmy o coś innego :) Z tego, że nie poniesione może zostać
    >+ zarachowane, nie wynika, że jest kosztem ;)

    IMHO internal logic error - chodzi o zarachowanie w ciężar kosztów :)
    22.5 odnosi się do PK, a tam "zarachowanie" jest podstawą do obliczenia
    podatków. To że KPiR *nie* stosuje kompletu zasad ksiąg rachunkowych
    to jedno, ale z 22.6 wynika zastosowanie do KPiR *takiej samej zasady*
    (podatkowej) jak dla PK :)
    [...]
    >+ > Chcę aby jasne było "z zastrzeżeniem" !!
    >+ > Czyli JEŚLI p. 5 lub 6 wchodzą w rachunbę - to słowo "poniesione"
    >+ > ma INNE znaczenie niż deklarowane przez Radę Języka Polskiego :)
    >+ >
    >+ Eee tam. Po prostu można wpisać w koszty, chociaż nie jest kosztem, bo
    >+ nie poniesione ;)

    Wrrrr.... "poniesione w rozumieniu ustawy", ufff... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)