  • Data: 2004-10-11 13:15:28
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > >+ A "dowód wewnętrzny" nie rozwiąże sprawy?
    >+ >
    >+ > Nie nadążam: co ów DW ma rozwiązać ?
    >+ >
    >+ Przełom właśnie. DW ma być "na podstawie" - czyli mogą być dwa, każdy do
    >+ właściwego roku.

    Ale to tylko *zwiększa* ilość papierów :] i IMHO jest nieprawidłowe
    (brak podstaw do wystawiania kosztowego DW skoro jest "dokument
    oryginalny").
    Nie widzę przeciwsskazań do "dzielenia faktury". Tylko... przesada... :[

    >+ Heh, już wiem, że jesteś przeciwnikiem stawiania rzeczy na głowie dla
    >+ świętego spokoju ;)

    Zgadza się. Jak trzeba "bo z przepisów tak wynika" to ... trudno :>

    [...]
    >+ > Przy wyborze księgowania memoriałowego (tu miałem na myśli owo
    >+ > "uwzględnienie art. 22, konkretnie art.22.6 :)) nakaz ujmowania
    >+ > *wszystkich* kosztów "natychmiast" jest nieporozumieniem
    >+ > o tyle o ile zwiększa ilość wpisów których NIE należałoby
    >+ > sumować do określenia zaliczki lub podatku.
    >+ >
    >+ A 22.5? Tam jest "chyba, że ich zarachowanie nie było możliwe"...

    No owszem. Jak ci koszt "wylezie" w maju roku następnego to
    ten przepis pozwala IMO nie dokonywać korekty deklaracji :)
    Mniemam że "rozsądne" zamknięcie KPiR też jest tym objęte.
    Nie wiem czy 1.I łapie się pod ową "niemożliwość" :)
    Niemniej... mi chodziło o co innego: robisz "większą" robotę
    za którą sam rozliczasz przychód 15.X. Ale do owej "roboty"
    kupujesz (*ewidentnie* do niej) inną usługę wartą pół ceny,
    którą ci fakturują z datą 15.IX.
    Kiedy to jest koszt ?
    Dlaczego coś co kosztem nie jest ma być JUŻ wpisane do KPiR ?

    >+ Jajakoprostykioskarz nie mam możliwości ustalenia, ile energetyka weźmie
    >+ za prąd.

    Ale się dowiesz ;>

    >+ > Oczywiście można kwotę wpisać w kol. 16...
    >+ >
    >+ Żeby mi się z amortyzacją pomieszała? ;)

    Ups... a co mnie obchodzi co JESZCZE do "16" piszesz :)

    Załóżmy że byłoby tak jak piszesz: MUSISZ wpisać koszt "w dniu
    następnym". Przykład jak wyżej. 21.IX dostajesz f-rę (jest dowód,
    posłali poleconym). Co zrobisz ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)