eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak ugryzc pewna sprawe - VAT a zakup od osoby prywatnej › Re: Jak ugryzc pewna sprawe - VAT a zakup od osoby prywatnej
  • Data: 2007-07-17 14:32:32
    Temat: Re: Jak ugryzc pewna sprawe - VAT a zakup od osoby prywatnej
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    k...@p...onet.pl napisał(a):

    > Jeśli wartość jednostkowa tej części jest niższa niz 1000 zł - od umowy z
    > osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej nie opłacasz PCC-2%.
    > Jesli wyższa opłacasz PCC i w kosztach masz cenę części + PCC. Odsprzedajesz
    > na fakturę stosujac właściwą stawkę VAT.

    Czyli mam rozumiec, ze kupuje od osoby prywatnej (ta czesc kosztuje ok.
    500pln) i dalej:
    1. wpisuje ta wartosc w koszta zakupu (tylko ksiazka przychodow/rozchodow)
    2. wystawiam normalna fakture VAT z figurujaca pozycja (jako netto -
    akurat na tej czesci nie chce zarabiac, klient sobie zaplaci VAT od niej)

    I mam sie niczym nie przejmowac (nie potrzebuje nic do US zglaszac, etc)?
    Jak/co po winna zawierac umowa ze sprzedajaca osoba prywatna?
    (jakies szczegolne dane)

    --
    pozdr
    Adam (AL)