  • 1. Data: 2004-11-03 08:15:59
    Temat: Jak wygląda księgowanie w klubie sportowym?
    Od: "Waldek" <w...@p...fm>

    Witam,

    Jakiś czas temu razem z garstką napaleńców założyliśmy klub sportowy, w
    którym uprawiamy taekwondo.
    Od czasu do czasu udaje się nam pozyskać sprzęt albo pieniądze od sponsorów
    lub z Urzędów Miasta czy Starostwa na wyjazdy, sprzęt itp.
    Proszę napisać jak wygląda księgowość w takim klubie.
    Czy jest to pełna księgowość? Zaznaczam, że jest to mały klub, założony
    przez garstkę napaleńców i to księgowanie trochę nas przeraża, podobno
    trzeba prowadzić pełną księgowość?

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 2. Data: 2004-11-03 12:13:27
    Temat: Re: Jak wygląda księgowanie w klubie sportowym?
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    A gdzie jest on zarejestrowany???
    Jeżeli w KRS jako stowarzyszenie to trzeba!

  • 3. Data: 2004-11-03 13:08:40
    Od: "Waldek" <w...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A gdzie jest on zarejestrowany???
    > Jeżeli w KRS jako stowarzyszenie to trzeba!

    Tak w KRS jako stowarzyszenie.
    A jesli gdzie byl by zarejestrowany to nie trzeba by było prowadzić pełnej
    ksiegowości tylko jakąś uproszczoną?

  • 4. Data: 2004-11-03 13:52:56
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    U nas wiele klubów jest zarejestrowanych w Starostwie Powiatowym jako UKS -
    a mimo to grają w jakichś rozgrywkach ligowych tj. piłki nożnej.

  • 5. Data: 2004-11-03 23:44:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, Waldek wrote:
    [...]
    >+ Tak w KRS jako stowarzyszenie.
    >+ A jesli gdzie byl by zarejestrowany to nie trzeba by było prowadzić pełnej
    >+ ksiegowości tylko jakąś uproszczoną?

    Mi się *wydaje* że stowarzyszenie nie prowadzące działalności
    gospodarczej może prowadzić właśnie księgowość uproszczoną.
    *Uproszczoną* *księgowość* :) - nie mylić z KPiR !

    (no i wystąpic może do US o zwolnienie z comiesięcznych CITów).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-11-04 10:20:50
    Od: "Renegate" <r...@n...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > gospodarczej może prowadzić właśnie księgowość uproszczoną.
    > *Uproszczoną* *księgowość* :) - nie mylić z KPiR !

    Dokładnie tak - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 15 listopada 2001 r.
    w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek
    niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej
    (Dz. U. Nr 137, poz. 1539 ze zm.). Nie ma znaczenia czy stowarzyszenie jest
    zarejestrowane w KRS, czy też działa jako UKS.

  • 7. Data: 2004-11-04 12:00:23
    Temat: Odp: Jak wygląda księgowanie w klubie sportowym?
    Od: "Waldek" <w...@p...fm>

> [...]
    jest
    > zarejestrowane w KRS, czy też działa jako UKS.

    Dzieki, przeczytałem to rozporządzenie
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1539.htm i jakos nie moge wyłowić
    informacji o tej księgowości (sorki nie jestem księgowym i nie znam
    wszytskich termminów) więc to rozporządzenie mówi, że Klub Sportowy może
    prowadzić uproszczoną księgowość czy pełną?
    Proszę potwierdzić lub zaprzeczyć.

    Pozdrawiam,
    Waldemar Grabowski

  • 8. Data: 2004-11-04 12:39:22
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/4/2004 1:00 PM, Użytkownik Waldek napisał:

    > wszytskich termminów) więc to rozporządzenie mówi, że Klub Sportowy może
    > prowadzić uproszczoną księgowość czy pełną?
    > Proszę potwierdzić lub zaprzeczyć.

    I pełną i uproszczoną jednocześnie ;-)

    Prowadzi się pełną księgowość tzn. w oparciu o przepisy ustawy o
    rachunkowości ale niektóre przepisy dotyczące sprawozdawczości, badania
    ksiąg, publikowania sprawozdań i czegoś tam jeszcze nie obowiązują.

    --
    gefragt