  • Data: 2020-03-03 13:17:02
    Temat: Re: Jak z VAT-em za zakupy w UK?
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-03-03 o 12:46, cef pisze:

    > W drugą stronę przepisy są wzajemne, więc podejrzewam,
    > że oni też mają sprzedaż na/z terytorium kraju do jakiegoś limitu
    > albo rejestracja do VAT w kraju odbiorcy.

    Nie znam się, ale obowiązek rejestracji VAT w kraju odbiorcy, to chyba
    wymysł UE.
    Nie wiem, czy taki obowiązek istnieje w krajach spoza obszaru UE

    > Pytanie było o 300 funtów, nie wiem czy limity do UK były zmienione, ale
    > to raczej wobec kwot limitów duperele.
    > Niemniej jak ktoś sprzedaje wszędzie i dużo, to raczej więcej niż te
    > limity i jest zarejestrowany. Wtedy faktycznie się komplikuje, ale
    > biorąc pod uwagę wysokosć VAT wolałbym zapłaciić brutto niemieckie czy
    > brytyjskie.

    Rozmawiamy zdaje się o roli 'kupujący' a nie 'sprzedawca'. Więc jeśli
    kupujący przekona sprzedawcę, żeby mu sprzedał w cenie netto, to będzie
    miał netto.
    Ale marnie to widzę.

    > Ale ja kupiłem wysyłkowo.

    To zapłaconego VATu nie odzyskasz.