eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak zaksięgować fakturę grudniową opłaconą w styczniu. › Re: Jak zaksięgować fakturę grudniową opłaconą w styczniu.
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 30 Jan 2013 01:56:10 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Jak zaksięgować fakturę grudniową opłaconą w styczniu.

    On Tue, 29 Jan 2013, J wrote:

    > hehe nie unikałem opisu mego przypadku - po prostu brak rozgarnięcia.
    >
    > Więc mam fakturę za telefon firmowy wystawioną z datą 16.12.2012. Opłaciłem ją
    dopiero 14.01.2013.
    > Chcąc wprowadzić fakturę do KPiR, ustawiam miesiąc księgowy - styczeń (gdyż w tym
    miesiącu opłaciłem faktycznie f-re).

    Ale z czego to założenie wynika?
    Bo to, że dla VAT terminem jest styczeń to inna sprawa.

    Zaraz wpadniemy w problemy szczegółowe - czyli kwestię podziału kosztu
    według sposobu pomiaru i wg proporcji czasowej :]
    To pierwsze dotyczy faktu, iż pewnie f-ra zawiera płatny z góry abonament
    i płatne z dołu rozliczenie.
    To drugie zaś pytania, czy drugi składnik jest "częściowy".

    W przypadku KPiR sądzę, że oba elementy rozwiązuje przepis szczegółowy.

    Przeczytaj przepis art.22.6:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    065,20130101,koszty-uzyskania-przychodow.html

    > Tam mam do wypełnienia 3 pola "Data wystawienia" (16.12.2012), "Data wpływu"
    (opcjonalne)
    > oraz "Termin płatności" (14.01.2013).
    > W taki sposób zawsze wprowadzałem faktury.
    > W tym przypadku, gdy próbuję zatwierdzić otrzymuję komunikat: "'Data wystawienia'
    nie może odnosić się do innego roku"

    No.
    A ktoś kazał Ci zakończyć KPiR, mimo że jeszcze nie miałeś w ręku
    wszystkich dokumentów kosztowych dotyczących tego roku?
    Mowa o KPiR roku 2012 oczywiście! (nie 2013)
    :D

    Czytasz z linku wyżej art.22.4 :>

    Zwróć uwagę - w przypadku kosztu w trakcie roku nie ma prawie żadnego
    ograniczenia dla opóźniania terminu wprowadzania kosztów ogólnych
    (znaczy nie towarów handlowych, nie wyposażenia, nie amortyzacji
    i innych "szczegółowych" i nie wynagrodzeń)
    Zawsze można wprowadzić je później, wot tak, uzasadnienie znajdziesz
    w archiwach (szukaj m.in. postów Maddy).
    Ale wrzucania kosztów do różnych LAT to nie dotyczy.

    No i teraz pozostaje przypadek, kiedy podatnik zamknął już KPiR
    i sporządził deklarację.
    IMO do przeczytania jest art.22.5b, dopuszcza on (przynajmniej
    NIEKIEDY) wersję wskazaną w art.22.6, ale trzeba przyznać, że
    zapisali tam niezłą łamigłówkę.

    pzdr, Gotfryd