eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak zaksiegowac zaliczke na zakup czesci komputerowych? › Re: Jak zaksiegowac zaliczke na zakup czesci komputerowych?
  • Data: 2008-08-25 18:46:47
    Temat: Re: Jak zaksiegowac zaliczke na zakup czesci komputerowych?
    Od: "KRIS" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Dokonalem zamowienie na czesc komputerowa i musialem wplacic zaliczke
    > (100zl). Na zaliczke dostalem fakture na kwote rowna zaliczce. Po
    > otrzymaniu towaru dostalem fakture na cala kwote minus kwota zaliczki.
    > Teraz mam 2 faktury: na zaliczke (100zl) i na towar (250zl) - razem
    > 350zl, tyle, ile kosztowal towar.
    > Jak mam to zaksiegowac w kpir? Prowadze dzialalnosc juz wiele lat,
    > ale taka sytuacja wydarzyla sie po raz pierwszy :-(

    [KS]
    W miesiacu otrzymania faktury VAT dokumentujacej wplacenie zaliczki,
    wykazany w tej fakturze VAT naliczony ujmujesz w ewidencji VAT (zaliczka nie
    ma wplywu na podatek dochodowy - nie dokonujesz zadnych zapisów w PKPiR).
    W miesiacu otrzymania towaru i faktury VAT koncowej:
    1) w ewidencji VAT ujmujesz podatek VAT naliczony wylacznie wykazany w
    fakturze koncowej;
    2) w PKPiR do kosztów ujmujesz pelna kwote netto zakupionego towaru (zawarta
    w fakturze "zaliczkowej" i "koncowej") - numer dokumentu i date wpisujesz z
    faktury koncowej.
    Pozdr.
    KS


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 25.08.08 20:26 cef

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1