  • 1. Data: 2010-01-07 09:08:31
    Temat: Jaka data powstania przychodu w PIT/sprzedaży w VAT?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jest sobie taki regulamin:

    http://www.adtaily.com/tos/

    cyt:

    """
    Wypłata prowizji następuje automatycznie za pośrednictwem systemu PayPal,
    po wpłynięciu zapłaty za Reklamy od Klienta, pod warunkiem, że:
    a) zakończona została emisja Reklamy na Serwisie Wydawcy;
    b) Wydawca uzupełnił w ramach Aplikacji swoje dane osobowe (imię i
    nazwisko, adres zameldowania, nr NIP, PESEL, wskazanie właściwego Urzędu
    Skarbowego i ZUS) lub firmowe (firma, status prawny, adres, nr NIP);
    c) Wydawca podał w ramach Aplikacji swoje konto PayPal;
    d) wynagrodzenie należne Wydawcy z tytułu prowizji przekroczy w dacie
    wypłaty kwotę brutto 100 zł.
    e) Wydawca zlecił wykonanie wypłaty w ramach Aplikacji;
    f) w przypadku, gdy Wydawca jest podatnikiem podatku VAT zleceniewypłaty w
    Aplikacji zostało uzupełnione o elektroniczną kopię faktury VAT, a
    oryginał został doręczony pocztą na adres AdTaily;
    g) AdTaily zaakceptowało zlecenie wypłaty.
    """

    Ktoś ma pomysł kiedy powstaje przychód:
    - Gdy stan konta przekroczy 100zł
    - Gdy stan konta przekroczy 100zł *i* zlecę wypłatę

    a może:

    - Gdy stan konta przekroczy 100zł, zlecę wypłatę i wyślę fakturę którą
    AdTaily ew. zakceptuje
    (czyli tutaj trzebaby szklanej kuli żeby wpisać dobrą datę sprzedaży :-))

    ?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-01-07 09:36:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-07 10:08, Tomek wrote:
> [...]
    > AdTaily ew. zakceptuje
    > (czyli tutaj trzebaby szklanej kuli żeby wpisać dobrą datę sprzedaży :-))

    PDOF art 14 ustęp 1c (lub 1e jeśli się umówiłeś z zamawiającym na
    rozliczenia okresowe)?

    Czyli albo po zakończeniu emisji reklamy albo w ostatnim dniu okresu
    rozliczeniowego.

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-01-07 09:57:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2010 o 10:36:22 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > PDOF art 14 ustęp 1c (lub 1e jeśli się umówiłeś z zamawiającym na
    > rozliczenia okresowe)?
    >
    > Czyli albo po zakończeniu emisji reklamy albo w ostatnim dniu okresu
    > rozliczeniowego.

    Problem w tym, że aby 1c lub 1e znalazły zastosowanie (1e mi tu i tak nie
    pasuje),
    najpierw musi być wypełniona hipoteza z 14.1 - czyli musi się pojawić
    kwota należna - a nie za bardzo umiem wyczytać z regulaminu kiedy się
    pojawia.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-01-07 10:07:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-07 10:57, Tomek wrote:

> [...]
    > najpierw musi być wypełniona hipoteza z 14.1 - czyli musi się pojawić
    > kwota należna - a nie za bardzo umiem wyczytać z regulaminu kiedy się

    IMHO regulamin definiuje jedynie *techniczne* szczegóły dotyczące
    wypłaty należności. Kwota nalezna pojawia się z chwilą wykonania usługi.

    Piotrek

  • 5. Data: 2010-01-07 10:25:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2010 o 11:07:41 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > IMHO regulamin definiuje jedynie *techniczne* szczegóły dotyczące
    > wypłaty należności. Kwota nalezna pojawia się z chwilą wykonania usługi.

    Nie do końca - np. poniżej 100zł nie wypłacają wcale,
    więc nie ma kwoty należnej (nawet jak zamkniesz konto, to przepada).

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-01-07 10:26:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2010 o 11:25:04 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Nie do końca - np. poniżej 100zł nie wypłacają wcale,
    > więc nie ma kwoty należnej (nawet jak zamkniesz konto, to przepada).

    Inaczej - masz rację, kwota należna pojawia się z chwilą wykonania usługi.
    A tą chwilę określa regulamin z którego nie umiem określić tej chwili :-)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-01-07 10:32:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-07 11:26, Tomek wrote:

    > Inaczej - masz rację, kwota należna pojawia się z chwilą wykonania usługi.
    > A tą chwilę określa regulamin z którego nie umiem określić tej chwili :-)

    Rozumiem, że gdyby regulamin stanowił że wypłata nie jest przychodem z
    DG tylko darowizną od Świętego Mikołaja to przyjąłbyś to z
    dobrodziejstwem inwentarza ;-)

    Piotrek

  • 8. Data: 2010-01-07 10:47:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2010 o 11:32:28 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Rozumiem, że gdyby regulamin stanowił że wypłata nie jest przychodem z
    > DG tylko darowizną od Świętego Mikołaja to przyjąłbyś to z
    > dobrodziejstwem inwentarza ;-)

    Limit docinków wyczerapny, teraz przejdźmy do sedna :-)

    Kiedy wg Ciebie usługa dla AdTaily jest wykonana?

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-01-07 10:58:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>