  • 1. Data: 2010-01-06 09:39:21
    Temat: sprzedaż mieszkanie, a cena gruntu
    Od: "Tract" <t...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Chcę skorzystać z ulgi meldunkowej przy sprzedaży mieszkania jako odrębnej
    własności - ale ulga nie obejmuje gruntu na którym jest mieszkanie - wobec
    tego wg Urzędu Skarbowego muszę zapłacić od gruntu podatek. Tylko problem jest
    od jakich kwot?
    Wobec tego chcę zrobić tak:
    - ze spółdzielni wyciągam info jaka była cena gruntu (mój udział) w momencie
    zakupu - taką informację mają,
    - natomiast w Akcie Notarialnym chcę też wyodrębnić cenę gruntu
    (proporcjonalnie wyższą do ceny mieszkania jaką otrzymam),
    - w Urzędzie Skarbowym rozliczę się z dochodu na gruncie odejmując od ceny ze
    spółdzielni, cenę z Aktu Notarialnego.

    Czy takie podejście jest wg Was OK?

    P.S. W US mówią, że nie mają wytycznych i to jest moja sprawa jak to zrobię, a
    oni mają 5 lat żeby to zweryfikować. Chcę więc to rozwiązać jak najbardziej
    formalnie.

    Sprawa dość pilna bo Akt podpisuję na dniach, więc z góry dziękuję z opinie.

  • 2. Data: 2010-01-07 11:23:04
    Temat: Re: sprzedaż mieszkanie, a cena gruntu
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    A co na to notariusz, który pobiera podatek i za to bierze swoją taksę?
    JaC

  • 3. Data: 2010-01-07 13:51:19
    Od: "tract" <t...@g...pl>

    Wg notariusza nie ma problemu i wpisuje to mniej więcej tak:
    "Strony ustaliły cenę nieruchomości na 100, przy czym cena lokalu to 90, a
    cena gruntu to 10."

    --
    Tract