  • 1. Data: 2007-08-20 09:28:44
    Temat: Jaka forma opodatkowania?
    Od: "Grzegorz" <z...@m...pl>

    Witam,

    Wiem, że temat pewnie wałkowany wielokrotnie, ale nie mogę ustalić jak to
    jest w moim przypadku ...

    Jestem zatrudniony na umowę o pracę w firmie X.

    Dodatkowo prowadzę działalność gospodarczą w zakresie:
    NAPRAWA I KONSERWACJA URZĄDZEŃ ELEKTRONICZNYCH
    forma opodatkowania: KARTA PODATKOWA
    ZUS - odprowadzam tylko zdrowotne co miesiąc
    jestem płatnikiem VAT

    Zamierzam dołożyć do tego handel nowymi rzeczami zakupionymi w PL ale i
    również Np w Niemczech.
    (Kupowanie Np w Niemczech i sprzedaż w Polsce Np poprzez Allegro)

    Jakich formalności powinienem dopełnić?
    Wiadome jest że muszę rozszerzyć profil działalności, ale:

    1. Czy muszę przejść na zasady ogólne? Czy mogę zostać na karcie podatkowej?
    2. Czy kupując w Niemczech i sprzedając w PL muszę posiadać NIP unijny aby
    móc odliczać VAT?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2007-08-22 09:53:57
    Temat: Re: Jaka forma opodatkowania?
    Od: a...@p...pl

> [...]
    > 2. Czy kupując w Niemczech i sprzedając w PL muszę posiadać NIP unijny aby

    Witam
    też pracuje w firmie X i chcę założyć działalność
    powiedzi mi ile się płaci do ZUS tej składki zdrowotnej?

    i czy jesteś zadowolony z formy rozliczenia za pomocą karty podatkowej?

    pozdr

  • 3. Data: 2007-08-23 06:34:18
    Od: "Grzegorz" <z...@m...pl>

    > też pracuje w firmie X i chcę założyć działalność
    > powiedzi mi ile się płaci do ZUS tej składki zdrowotnej?

    Składki bieżące ( w tym zdrowotną) masz tu:
    http://pit.pl/pages/i/288.php?lt=Aktualne%20stawki%2
    0sk%B3adek

    > i czy jesteś zadowolony z formy rozliczenia za pomocą karty podatkowej?

    Teraz jestem, ale karta ma dość spore ograniczenia co do profilu prowadzonej
    działalności.
    Pewnych rzeczy (wielu) nie możesz w ramach działalności robić (w
    przeciwieństwie do zasad ogólnych)
    Zaletą jest stały podatek bez względu na dochód, lecz niewielka (prawie
    żadna) możliwość odliczania kosztów.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2007-08-23 13:40:27
    Od: a...@p...pl

> [...]
    > przeciwieństwie do zasad ogólnych)
    > Zaletą jest stały podatek bez względu na dochód, lecz niewielka (prawie

    ok
    dzięki
    czyli bedę płaciła 39.82 pln

    a co do tego rozlicznia do wczoraj gadałem ze znajomą która prowadzi księgowośc
    męża swojego - doradziła mi ryczałt i ma mi pomagac z początku w papierkach

    pozdr

  • 5. Data: 2007-08-24 06:21:34
    Od: "Grzegorz" <z...@m...pl>

    > ok
    > dzięki
    > czyli bedę płaciła 39.82 pln

    To jest składaka na Fundusz Pracy.

    Niestety do zapłacenia jest : 184,80 zł :) (ZDROWOTNE)

    Powodzenia,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2007-08-24 07:30:40
    Od: a...@p...pl

    > To jest składaka na Fundusz Pracy.
    >
    > Niestety do zapłacenia jest : 184,80 zł :) (ZDROWOTNE)
    >
    > Powodzenia,
    > Grzegorz

    to lipa

  • 7. Data: 2007-09-07 16:09:05
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 22 Aug 2007 11:53:57 +0200, a...@p...pl wrote:

    >też pracuje w firmie X i chcę założyć działalność

    Porozmawiajcie w firmie ;)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl