    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaką formę opodatkowania wybrać
    Date: Thu, 21 Feb 2002 13:13:01 +0100

    On Thu, 21 Feb 2002 s...@a...net wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Piszę tu pierwszy raz i przepraszam jeśli moje pytanie bylo juz niedawno
    >+ omawiane.

    http://groups.google.com
    wybrac "zaawansowane", ograniczyć do *.podatki i szukać :)

    >+ Jaką formę opodatkowania powinienem wybrać aby jak najmniej oddać fiskusowi
    >+ przy założeniu że moja miesięczna pensja wynosi 3500 brutto:

    Jak "pensja" to umowa o pracę ;)
    A na poważnie - to jest to suma brutoo brutoo którą pracodawca
    stawia ci do dyspozycji ?

    >+ a) umowa o pracę?
    >+ b) minimalna umowa o prace - 760 brutto a reszta wynagrodzenia - np. umowa o
    >+ dzieło?,

    1. Do podważenia przez Urząd PRacy, ZUS i każdego zainteresowanego.
    Chyba że "dziło" rzeczywiście robisz poza miejscem DG pracodawcy,
    nie pod kierownictwem itp.
    2. UOD z własnym pracodawcą wymaga zapłacenia ZUSu, więc tu
    nic nie zmienisz !

    >+ c) założenie własnej działalności gospodarczej (usługi doradcze (jaki jest
    >+ VAT od takich usług?) i podpisanie umowy z pracodawcą?

    A pracodawca nie ma pomysłu ?
    o czym pamiętać (BYŁO, poszukaj):
    - ile ZUSu chcesz płacić ? Jeśli mało - to czy się doubezpieczysz
    - trzeba wziąć zapas na urlop i inne takie, które pracownikowi
    należą się "jak psu kiełbasa".
    Urlopu jest najwięcej (1/11 !), jeszcze jakiś mały zapas na chorobowe
    (rzędu 2..3%), wczasy pod gruszą i inne takie :]
    Obliczenia "dla pracownika" znasz:
    - jakieś 47% na ZUS
    - od reszty 19..30% podatku, w zależności ile możesz uszczknąć
    Dla DG:
    - ZUS z sufitu z ograniczeniem od dołu
    - podatek jak wyżej
    - pamiętać o doliczeniu kolejnego podatku (VAT)

    Pozdrowienia, Gotfryd