  • Data: 2005-03-17 22:50:55
    Temat: Re: Jaka spolke zalozyc w danej sytuacji?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > IMHO niekoniecznie. Ominięcie ZUSu nie jest warte komplikowania
    > sobie życia oraz przymusu PK !

    PK i KRS to jedne z niewielu wad tego rozwiązania, plusów jest znacznie
    więcej.
    Ale takie kwoty to główny problem w postaci możliwości podwinięcia się
    nogi - i głównej zalety o.o. - czyli nie odpowiadania całym majątkiem (z
    grubsza ujmując).

    Oczywiście zakładając iż założenie
    > o *bezwzględnym* zaufaniu do wspólnika jest prawdziwe.

    > Akurat tu bez znaczenia dla formy :)

    Bez.

    > Udziały w wysokości darowizny zwolnionej od podatku :) tudzież
    > ew. pożyczki w tejże wysokości :) mają ten plus iż odsuwają
    > problem podatkowy "na już"... pozostawiając na później problem
    > *proporcji* dochodów (zdaje się że szczególnie w sp.zo.o.,
    > prawda ?!) oraz...kiedyś...choćby spadku... (również *szczeólnie*
    > przy sp.zo.o., prawda ?)

    Ja wiem czy szczególnie?
    Udział w sp. z o.o. odziedziczyć można bez problemu, nie skutkuje to
    ograniczeniami w prowadzeniu działalności.
    Co do s.c. dwuosobowej już chyba jest więcej problemów w przypadku zejścia
    jednego ze wspólników - nie traci ona wtedy swojej podmiotowości
    przypadkiem?

    > Bo chyba zwolnienia podobnego do art.4.1.10
    > ustawy spadkowej dla udziałów w spółce handlowej to nie ma ?

    Nie wypowiadam się - choć na mój gust "przedsiębiorstwo" lub "udziały w
    przedsiębiorstwie do mocno zbliżone pojęcia w tym zakresie.