  • Data: 2005-03-24 17:31:18
    Temat: Re: Jaka spolke zalozyc w danej sytuacji?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > Zagryzę.
    > Podaj cytat.

    Znowu?
    Niedawno cytowałem, więc wyjaśnij jakiego kryterium nie spełnia
    przedsiębiorstwo w sensie "cała spółka".

    > Bo *PRZEDSIĘBIORCA* i *PRZEDSIĘBIORTWO* to są dwie różne
    > rzeczy !

    Podstawa?

    > W moim przypadku - przedsiębiorca to ja. Koniec listy.

    A w przypadku spółki to spółka.
    Nieważne jakiego formatu.

    > Przedsiębiorstwo to:
    > - srodki trwałe i wyposażenie
    > - wartości niematerialne i prawne
    > - księgi do których wpisano powyższe oraz inne rzeczy (czyli
    > przychody, rozchody i co tam VATu dotyczy).

    Ano.
    Gdybym musiał prowadząc działalność w dwóch zupełnie różnych miejsach i
    zakresach prowadzić dwie księgowości - miałbyś rację.
    Prowadzę jedną - ergo spółka jest JEDNYM przedsiebiorstwem wyczerpującym
    definicję kc.
    Nie brakuje jej nic - posiada zarówno środki trwałe, wartości niematerialne
    i prawne, jak i prowadzi księgi.
    Żaden z tych moich oddziałów nic takiego OSOBNO nie posiada.
    Czyli nie spełnia ani jednego warunku.

    > Nie w rozumieniu "jest też przedsiębiorstwem". NIE JEST
    > przedsiębiostwem. Spółka handlowa to "ktoś" a nie "coś" - to
    > *osoba*. Osoba prawna.

    Ano.
    To coś nazwya się "przedsiębiorstwo"
    Jak wolisz - ten ktoś to właśnie "przedsiębiorstwo".

    Posiadający hale i prowadzący księgi.