  • 1. Data: 2018-03-06 12:16:15
    Temat: Jaki PKD? Aplikacje mobilne i admob (reklamy w aplikacji)
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam Serdecznie

    Jestem programistą i prowadzę DG (KPIR, VAT, VAT-UE).

    Obecnie mam 2 PKD:
    62.01.Z Działalność związana z oprogramowaniem (główna)
    63.11.Z Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna
    działalność

    Chciałbym umieścić swoje aplikacje mobilne w sklepie Googla.
    Niestety nie wiem jakie PKD potrzebuję, przeglądałem spis PKD, ale nie mam pewności.
    Czy ma znaczenie, że aplikacje będą bezpłatne? Poratujecie?

    58.21.Z Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych
    58.29.Z Działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania

    W aplikacji chciałbym umieścić (na próbę, bo nie spodziewam się "kokosów")
    reklamy/bannery Googla (Admob) jak rozumiem do tego potrzebuję też PKD.

    73.12.C Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych
    (Internet)
    73.12.D Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w pozostałych
    mediach

    Czy któryś z tych będzie pasować?

    W Gofinie jest zastrzeżenie do w/w PKD:
    "
    Podklasa ta nie obejmuje:
    sprzedaży czasu lub miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego czasu i
    miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach."

    Bardzo dziękuję za poświęcony czas.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-03-06 12:34:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-06 o 12:16, Adam pisze:
    > Bardzo dziękuję za poświęcony czas.

    Ale po co na to poświęcać czas? Masz w PKD z grubsza to, czym się
    zajmujesz, i staczy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-03-06 12:59:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 marca 2018 12:34:59 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale po co na to poświęcać czas? Masz w PKD z grubsza to, czym się
    > zajmujesz, i staczy.

    A co w przypadku jakby (kiedyś, po przekroczeniu progu ;) Google wypłacił kasę za
    reklamy wyświetlane w aplikacji?
    Nie będzie problemów (bez odpowiedniego PKD), aby to rozliczyć: jako eksport usług?

    Pozdrawiam.