  • 11. Data: 2009-01-22 07:59:39
    Temat: Re: Jaki numer PKD na wykonywanie dekoracji
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 21 sty 2009 w liście [news:op.un4nkmh5l60ql1@unk] Tomek
    [t...@o...pl] napisał(a):

    > Aha, no to gorzej - bo nie możesz o wiążącą wystąpić nawet na to.

    Już się nauczyłem, że dzwoniąc do US (Warszawa Mokotów na Postępu)
    lepiej mieć jak najwięcej danych przy pytaniu np. o stawkę ryczałtu za
    coś tam. Idzie sprawniej.
    Do tego dzwonię czasem po kilku różnych USach i prawie zawsze dostaję
    sprzeczne odpowiedzi ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 12. Data: 2009-01-22 08:02:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2009 o 08:59:39 Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@wywal_towp.pl> napisał(a):

> [...]
    > coś tam. Idzie sprawniej.
    > Do tego dzwonię czasem po kilku różnych USach i prawie zawsze dostaję

    No bo to najgorszy sposób spędzania czasu i zużywania impulsów ;-)

    Jedyną w miarę bezpieczną metodą jest zaufany doradca podatkowy
    udzielający porad na piśmie (albo elektronicznie, ważne żeby nie ustnie).

    Do tego mozna się posiłkować wiążącymi interpretacjami, ale w tym
    przypadku nic z tego nie będzie bo US nie interpretuje tego czy
    dobrze dobrałeś PKD. Innymi słowy: odpowiedzą Ci na pytanie,
    jaka stawka ryczałtu ma zastosowanie dla PKD które im podasz.
    Jeśli im nie podasz, to napiszą - PKD A to stawka 17%,
    PKD B to stawka 8,5%. Czyli wydasz 40zł na to co sam już wiesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-01-22 08:48:12
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 22 sty 2009 w liście [news:op.un5fa9ecl60ql1@unk] Tomek
    [t...@o...pl] napisał(a):

    > Jedyną w miarę bezpieczną metodą jest zaufany doradca podatkowy
    > udzielający porad na piśmie (albo elektronicznie, ważne żeby nie
    > ustnie).

    Ale przy starciu z US to i tak zapewne niewiele da :)

  • 14. Data: 2009-01-22 08:52:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2009 o 09:48:12 Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@wywal_towp.pl> napisał(a):

    > Ale przy starciu z US to i tak zapewne niewiele da :)

    Zaufany doradca to taki który wie co doradza i ma doświadczenie
    w walce z urzędasami. Aczkolwiek skoro wybrałeś biznes w Polsce
    to wiesz że maksymą jest no risk no fun ;-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-01-22 09:56:15
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 22 sty 2009 w liście
    [news:Xns9B9B5B7E7AE7Frwawrzyckiwppl@127.0.0.1] Rafał Wawrzycki
> [...]

    > ryczałtu za coś tam. Idzie sprawniej.
    > Do tego dzwonię czasem po kilku różnych USach i prawie zawsze

    Po prostu ręce mi właśnie opadły. Zadzwoniłem do US (Warszawa Mokotów
    na Wynalazek, nie Postępu) i spytałem czy ta konkretna działalność
    (90.02.Z - Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień
    artystycznych) podpada pod ryczałt i ewentualnie pod jaką stawkę.
    Kobieta sprawdza, sprawdza, i mówi, że ten numer obejmuje
    gospodarowanie odpadami. Ja mówię, że niemożliwe, bo jestem na stronie
    GUSu i mam przed oczami klasyfikację PKD z 2007 roku i jest tam co
    innego. Coś mnie tknęło i sprawdziłem ten numer w PKD 2004 i oczywiście
    wyszło, skąd się jej wzięły odpady :)

    Otóż kobieta w US Warszawa-Mokotów, dział ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych, dysponuje wyłącznie spisem PKD z 2004 roku i na
    podstawie jego lektury odpowiada na takie pytania.

    I według niej ten numer PKD podpada pod ryczałt, bo nie jest z niego
    wyłączony. W ogóle nie była świadoma tego, że w nowym PKD numer jest
    przypisany do zupełnie czego innego.

    Na zakończenie tej jakże pouczającej rozmowy usłyszałem jeszcze, żebym
    zadzwonił do GUSu i tam mi powiedzą :)

    Nic to, dzwonię do innego US...

  • 16. Data: 2009-01-22 10:14:12
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 22 sty 2009 w liście
    [news:Xns9B9B6F4382E58rwawrzyckiwppl@127.0.0.1] Rafał Wawrzycki
    [rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl] napisał(a):

    > Nic to, dzwonię do innego US...

    ...i tam (US Warszawa Śródmieście) usłyszałem, że nie mogą mi
    powiedzieć, bo to się co chwilę zmienia i mnie obowiązuje PKD 2009
    :)

    Ale babka podała chociaż numer do Krajowej Informacji Podatkowej (0-
    801-055-055, 22-33-00-330), a tam się dowiedziałem czegoś nowego. Otóż
    stawki ryczałtu określa się nie na podstawie PKD, ale PKWiU.

    W PKWiU znalazłem pozycję 92.31.10 (Prace artystyczne). Niestety cały
    dział 92 jest wyłączony z ryczałtu. Koniec dochodzenia.

  • 17. Data: 2009-01-22 20:09:57
    Od: Michal <f...@w...pl>

    > A - pora późna, to nie umiem sobie przypomnieć, jaki to skutek
    > uboczny "wyszedł" przy okazji podania w zakresie DG "wszystkiego" :)

    Np. można się wpieprzyć w VAT bez zwolnienia podmiotowego - niektóre
    działalności tak mają. A niektóre US interpretują
    "zarejestrowane=świadczone" :)

    Cóż.. interpretacja.. drobna różnica między państwem prawa, a państwem
    biurokracji..

    M.

  • 18. Data: 2009-01-22 23:05:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2009, Rafał Wawrzycki wrote:

    > Że zacytuję znajomego: "Przy odbieraniu baba w okienku nie robiła
    > problemów" ;)

    Ale skutki *uboczne* nie polegają na tym, że rejestracji
    nie da się zrobić. Polegają na tym, ze za dwa albo trzy lata
    coś wychodzi bokiem ;)
    Jak pisałem - nie pamiętam jakie negatywne uwagi na "zbyt
    szeroki zakres" mi się przewinęły przed oczyma, wydaje mi się
    że m.in. sprawa *ewentualnych* "umów wykonywanych osobiście".

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-01-22 23:47:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 00:05:33 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jak pisałem - nie pamiętam jakie negatywne uwagi na "zbyt
    > szeroki zakres" mi się przewinęły przed oczyma, wydaje mi się
    > że m.in. sprawa *ewentualnych* "umów wykonywanych osobiście".

    A tak przy okazji - jak to wygląda "w drugą stronę"?

    Tzn. komuś się trafia klient który woli np. podpisać umowę o dzieło (bo
    nie jest płatnikiem VAT), a wykonawca ma tę usługę w profilu działalności.
    Wykonawca zmienia zatem wpis w EDG na czas zlecenia i później go przywraca.

    Co wtedy? Pewnie chwilę później ma na karku karnoskarbowy z pytaniem o
    próby uniknięcia VAT? :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 20. Data: 2009-01-23 09:09:16
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > innego. Coś mnie tknęło i sprawdziłem ten numer w PKD 2004 i oczywiście
    > wyszło, skąd się jej wzięły odpady :)

    Tak przy okazji do kiedy trzeba i czy w ogóle trzeba zgłaszać do US nowe
    numery PKD?
    Coś zmieniałem w Urzędzie Gminy chyba właśnie w 2004, ale nic nie zgłaszałem
    do US.

    pozdrawiam
    Mariusz