    From: "Krystyna Nahlik" <k...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki rodzaj rachunku wystawia stowarzyszenie?
    Date: Wed, 4 Sep 2002 15:10:35 +0200
    Sender: <radiusok>@<unknown>

    Użytkownik "KaMeL" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:4291493581.20020904132438@toya.net.pl...

    > to nie takie proste, bo to zależy chyba o statutu stowarzyszenia. Może
    > ono prowadzić dziaałalnośc gospodarczą (wtedy jak najbardziej mogą być
    > rachunki lub faktury o i le podlega to pod VAT), a może wykonywać
    > jedynie cele statutowe, które są zwolnione z podatku.

    Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej i wykonuje tylko cele
    statutowe.

    > W Waszym przypadku nie wiem jak to powinno wyglądać. Z jednej strony
    > może być w statucie, że rozpowszechniacie dostęp do internetu,
    > członkowie są zobowiązaniu do uiszczania skłądek członkowskich (wtedy
    > tylko KP wystarcza), a z drugiej strony może być tak że stowarzyszenie
    > prowadzi działalność, kupujecie dostęp od providera i sprzedajecie
    > użytkownikom (i wtedy to już na pewno faktury VAT i wszystkie
    > rozliczenia podatkowe z fiskusem).

    Akurat stowaryszenie o którym mowa nie ma nic wspólnego z internetem (chodzi
    o Galicyjską Gildię Fanów Fantastyki, a impreza to konwent miłośników
    fantastyki, impreza niedochodowa, z którego ewentualne nadwyżki finansowe
    przeznaczane są na cele statutowe). Niemniej jednak z tego co zrozumiałam,
    to KP. Dobrze zrozumiałam?

    Pozdrawiam,
    --
    Krysia Nahlik