  • 1. Data: 2007-06-15 22:26:17
    Temat: Jedna faktura a kilka wz
    Od: "Annie" <s...@w...pl>

    Witam

    Sytuacja jest taka. Firma A zamawia u frimy B system sterowania.. W sklad
    systemu wchodza sterownik , komputery + program.W trakcie dostarczania
    czesci systemu firma B wystawia (pytanie czy tak mozna?) kilka dokumentów WZ
    za poszczegolne moduly sterownika (dla wzgledow bezpieczenstwa zeby bylo
    wiadomo ze materialy dotarly i zostaly odebrane). Nastepnie na miejscu
    dokonuje integracji systemu.
    Pytanie brzmi czy mozna wystawic jedna fakture z jedna pozycja : System
    sterowania .? a do niej dopiac te wszystkie WZ
    Kiedy wartosc towarow jest przychodem - po dostarczeniu do klienta(WZ) czy
    po dokonaniu integracji(wystawieniu faktury)?
    Nie wiem czy nie bladze..... Bede wdzieczna za wszelkie sugetsie.

    pozdrawiam
    AR

  • 2. Data: 2007-06-17 21:23:05
    Temat: Re: Jedna faktura a kilka wz
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 16 Cze, 00:26, "Annie" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > za poszczegolne moduly sterownika (dla wzgledow bezpieczenstwa zeby bylo
    > wiadomo ze materialy dotarly i zostaly odebrane). Nastepnie na miejscu

    Dokument WZ, to nic innego, jak wydanie zewnetrzne i nie kazda wz-ka
    musi byc fakturowana osobno, wiec tu mamy jasnosc :)

    > Pytanie brzmi czy mozna wystawic jedna fakture z jedna pozycja : System
    > sterowania .? a do niej dopiac te wszystkie WZ

    Mozna, ale tu trzeba by sie bylo zastanowic mianowicie nad jednym, czy
    firma, ktora to sprzedaje moze zrobic cos takiego. Tu, nie wiem, czy
    nie namieszam, ale chodzi mi o to, ze w tym momencie staje sie
    "wprowadzajacym na rynek sprzet" (albo jakos tak podobnie), czyli musi
    byc zgloszona bodjze do Urzedu Marszalkowskiego, skladac sprawozdania
    kwartalne, oplacic jakas naleznosc... etc.

    A sprzedajac to wszystko osobno prowadzi tylko handel i omija ja to
    cale zamieszanie.

    > Kiedy wartosc towarow jest przychodem - po dostarczeniu do klienta(WZ) czy
    > po dokonaniu integracji(wystawieniu faktury)?

    Nie piszesz o platnosciach i terminie "zamkniecia" faktury.
    Tu moze byc kilka przypadkow, zwykle jest to dzien wydania rzeczy lub
    wykonania uslugi nie pozniej niz dzien wystawienia faktury lub
    uregulowania naleznosci (wszystkie mozliwosci znajdziesz w art. 14
    ust. o pod.d.od os.fiz)

    A! I pytalas o podatek dochodowy, czy VAT? ;>

    > Nie wiem czy nie bladze..... Bede wdzieczna za wszelkie sugetsie.

    Sama nie wiem, czy nie pisze po omacku... ;)

    Pozdrawiam,
    Jagna