  • 1. Data: 2007-06-14 22:01:54
    Temat: czy składkę ZUS będę płaciła
    Od: "Merdes" <m...@k...net>

    witam
    jestem na emeryturze, płaciłam VAT z tytułu DG,
    którą zakończyłam w maju,
    lecz wynajmuję 2 lokale i moje pytanie,
    czy składkę ZUS ( 52) będę płaciła do końca.

    Pozdrawiam
    janka

  • 2. Data: 2007-06-15 06:20:12
    Temat: Re: czy składkę ZUS będę płaciła
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 15 Cze, 00:01, "Merdes" <m...@k...net> wrote:
    > witam
    > jestem na emeryturze, płaciłam VAT z tytułu DG,
    > którą zakończyłam w maju,
    > lecz wynajmuję 2 lokale i moje pytanie,
    > czy składkę ZUS ( 52) będę płaciła do końca.

    Jezeli ten najem, to nie jest przychod z prowadzonej DG, jestes
    wykreslona z ewidencji DG, czyli jest to przychod z Twoich praw
    majatkowych, nie ma tutaj obowiazku odprowadzania skladek na
    ubezpiecznie zdrowotne.

    Pozdrawiam,
    Jagna :)

  • 3. Data: 2007-06-15 22:51:34
    Od: "Merdes" <m...@k...net>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]

    wykreslona z ewidencji DG, czyli jest to przychod z Twoich praw
    majatkowych, nie ma tutaj obowiazku odprowadzania skladek na ubezpiecznie

    dziękuję, janka

    mam jeszcze pytanie czy zostać w VAT-cie
    czy z niego wyjść, najemcy podzielili się na pól
    jednemu jest obojętnie a drugi chce mieć f-rę
    VAT

    janka

  • 4. Data: 2007-06-17 11:23:58
    Od: a...@g...com

    On 16 Cze, 00:51, "Merdes" <m...@k...net> wrote:
> [...]

    > mam jeszcze pytanie czy zostać w VAT-cie
    > czy z niego wyjść, najemcy podzielili się na pól
    > jednemu jest obojętnie a drugi chce mieć f-rę

    W zasadzie, według mojej wiedzy, to Ty za bardzo nie masz wyjścia.
    Jesli dotychczas bylas podatnikiem VAT i zamierzasz osiagac nadal
    przychody z najmu, nie powinnas skladac druku VAT Z, poniewaz nie
    zakonczylas prowadzenia dzialalnosci opodatkowanej. W tym przypadku
    musisz wystawiac faktury VAT.
    Mozliwosc rezygnacji z tego podatku bedzie dopiero, jesli w ciagu tego
    roku wartosc Twoich obrotow nie przekroczy 10 tys. euro (39.700 zł) i
    to pod warunkiem, ze bylas VAT-owcem co najmniej trzy lata (ustawa o
    VAT art. 113 ust. 11)

    Jesli sie myle, to prosze o skorygowanie.

    Pozdrawiam,
    Jagna :)

  • 5. Data: 2007-06-17 11:33:07
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > mam jeszcze pytanie czy zostać w VAT-cie
    > czy z niego wyjść, najemcy podzielili się na pól
    > jednemu jest obojętnie a drugi chce mieć f-rę

    Moim zdaniem, to Ty nie masz wyjscia. Skoro jestes VAT-owcem i nadal
    zamierzasz osiagac przychody z najmu, to jest to rowniez sprzedaz
    opodatkowana.
    Zrezygnowac z VAT-u bedziesz mogla, jesli na koniec roku nie
    osiagniesz przychodu powyzej 10 tys euro (39.700 zl) i pod warunkiem,
    ze bylas zarejestrowanym podatnikiem od co najmniej 3 lat (art. 113
    ust. 11 ust. o VAT).
    Dodatkowym warunkiem jest zlozenie odpowiedniego druku do 31 grudnia
    tego roku.

    Jesli sie myle, prosze o skorygowanie :)
    (choc nie przypuszczam... ;p)

    Pozdrawiam,
    Jagna