  • 11. Data: 2004-06-02 07:33:45
    Temat: Re: Paragon fiskalny zamiast faktury?
    Od: "PiotrS" <p...@a...torun.pl>

    > [...]
    > [...]
    >
    > ...a dlaczego par.14.4 nie pasuje ? Zakładam oczywiście że owo paliwo
    > nie jest materiałem handlowym :)

    > ....no ale par.14.4 nie wymaga podpisów.
    > Pytaniem jest czy są chętni na robienie testów z paliwem i US ;)

    No wlasnie. Autor zdaje sie taki test przeprowadza. Tylko nie wiem, czy
    US juz go sprawdzal i co z tego wyniknelo.
    O ile ja zrozumiale, to cala ta sprawa ma zwiazek z nowa ustawa PTU.

    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2004-06-02 07:35:25
    Od: "PiotrS" <p...@a...torun.pl>

    > On Tue, 1 Jun 2004, PiotrS wrote:
    > [...]
    >
    > Jak widzę cytat to rozumiem że autor o to *pyta* :)

    > Nie wiem, ja bym chyba wstrzymał się z uznaniem że jest to
    > "zakup materiału pomocniczego w jednostce handlu detalicznego"
    > (par.14.4 rozp. ds. KPiR !).
    > I widzę że zdaniem autora to wahanie jest nienormalne.
    > Potwierdzam, jest. W "normalnym" kraju powinienem wpisywać
    > bez namysłu :)
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    Czyli, ze wlasciwie mozna, ale jak sie US uprze, to nie mozna?
    O to mniej wiecej chodzi?
    O normalnosci to ja tu nawet nie osmielam sie myslec.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2004-06-02 08:52:31
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    > [...]
    >
    > ...a dlaczego par.14.4 nie pasuje ? Zakładam oczywiście że owo paliwo
    > nie jest materiałem handlowym :)

    Par.14.4 w zasadzie dubluje treść par.13.5, tyle że w węższym zakresie
    (materiały pomocnicze). Różnica polega na tym, że par.13.5 nie wymaga aby na
    dokumencie był wymieniony odbiorca (tak! patrz par.12.3.2.a), ale za to musi
    być być podpisany przez "osobę uprawnioną do prawidłowego udokumentowania
    operacji gospodarczej" - po mojemu przez wystawcę.

    > Pytaniem jest czy są chętni na robienie testów z paliwem i US ;)

    Właśnie :-)

    Darek

  • 14. Data: 2004-06-02 09:07:36
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > I widzę że zdaniem autora to wahanie jest nienormalne.
    > Potwierdzam, jest. W "normalnym" kraju powinienem wpisywać

    Wiesz Godfryd... Nie mam czasu na glebsze studia...

    Ale czy umknelo mi gdzies zniesienie obowiazku
    wystawienia FV na sprzedaz pomiedzy przedsiebiorcami ?

    A poza tym kiedys trzeba bylonumer rej samochodu
    by "zaliczyc paliwo w koszty"..

    No chyba ze mnie juz skletoza bierze...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-06-03 08:05:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Wiesz Godfryd... Nie mam czasu na glebsze studia...
    >+
    >+ Ale czy umknelo mi gdzies zniesienie obowiazku
    >+ wystawienia FV na sprzedaz pomiedzy przedsiebiorcami ?

    A możesz mi go wskazać ?
    Znaczy jak kupuję bilet kolejowy z Zabrza do Katowic (30 km)
    to MUSZĘ brać fakturę ??
    Nie było coś gdzieś zapisane o "towarach handlowych i materiałach
    podstawowych" (do produkcji) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-06-03 08:06:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004, PiotrS wrote:
    [...]
    >+ Czyli, ze wlasciwie mozna, ale jak sie US uprze, to nie mozna?
    >+ O to mniej wiecej chodzi?

    Inaczej: że przy sporych kwotach znacznie mocniej bym się zastanawiał.
    Wobec powszechnej niechęci (reakcji tak księgowych jak i biura
    podatkowego na widok paragonu w książce) oraz nienapotkania
    dotychczas na orzecznictwo mam pewne opory - być może jest jakiś
    niuans którego nie zauważyłem (aczkolwiek pewnie Maddy by mi
    go już wytknęła :)).

    >+ O normalnosci to ja tu nawet nie osmielam sie myslec.

    Ano. Z przekonania że litera prawa jest za mną może wyniknąć
    w razie czego co najwyżej kwestia czy warto się fatygować
    do WSA :]
    A wobec zbójeckiego prawa ktore AFAIR nie nakazuje zwrotu
    opłaty skarbowej od SŁUSZNEGO odwołania :> jest problem
    jak "sprawiedliwie" wywalczyć niesłuszne obciążenie
    podatkiem o wartości np. "złotych polskich pięć"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 17. Data: 2004-06-03 08:07:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004, Darek W. wrote:
    [...]
    >+ Par.14.4 w zasadzie dubluje treść par.13.5, tyle że w węższym zakresie
    >+ (materiały pomocnicze). Różnica polega na tym, że par.13.5 nie wymaga aby na
    >+ dokumencie był wymieniony odbiorca

    Ależ 14.4 też nie wymaga. Ma być "paragon" i tyle !

    >+ (tak! patrz par.12.3.2.a), ale za to musi
    >+ być być podpisany przez "osobę uprawnioną do prawidłowego udokumentowania
    >+ operacji gospodarczej" - po mojemu przez wystawcę.

    ...a 14.4 nie musi. Podpisać DW może odbiorca :)
    Jak dla mnie pod 14.4 pasują "normalne paragony" - sprawdź że
    kiedyś odważyłem się :) sprzeciwić Maddy w kwestii "i czasopisma" ;)
    (kupione w kiosku oczywiście !).
    Aczkolwiek staram się nie poprzestawać na paragonach to od czasu
    do czasu zakup paczki zszywek albo gumki i kleju :) zaksięguję
    na takiej podstawie.
    Zeznaję że US nie kontrolował w tym zakresie :) tak że nie mam
    żadnego "doświadczenia", ale... ale "ja tak zrobiłem" :)

    >+ > Pytaniem jest czy są chętni na robienie testów z paliwem i US ;)
    >+ >
    >+ Właśnie :-)

    Zgoda :)
    "każdy odpowiada za siebie"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 18. Data: 2004-06-04 09:57:14
    Temat: Jednak paragonu nie można!
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    > Czy ja dobrze rozumiem, ze wg autora podstawa rozliczenia
    > z US nie musi byc faktura, a wystarczy paragon z kasy fiskalnej
    > jezeli VATu nie mozna odliczyc?
    > I czy to jest prawda?

    Z art.106 ust.1 i ust.4 ustawy o PTU wynika, że każdy prowadzący DG _musi_
    brać faktury. Paragony można wystawić _tylko_ dla osób fizycznych
    nieprowadzących DG, a i to tylko wtedy, gdy nie zażądają faktury. Tylko
    proszę się mnie nie pytać dlaczego nie ma korelacji pomiędzy przepisami
    dotyczącymi PTU i KPiR. Mam na ten temat pewną teorię, ale z uwagi na
    wulgaryzmy w niej zawarte nie mogę jej tu przedstawić.

    Darek

  • 19. Data: 2004-06-04 12:46:53
    Temat: Re: Jednak paragonu nie można!
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Darek W. pisze:

    > Z art.106 ust.1 i ust.4 ustawy o PTU wynika, że każdy prowadzący DG _musi_
    > brać faktury. Paragony można wystawić _tylko_ dla osób fizycznych
    > nieprowadzących DG, a i to tylko wtedy, gdy nie zażądają faktury.

    Wlasnie tak mi sie pamiętało....
    Ale jak tobywa zwykle, to, co się pamieta za chwile moze byc
    nieaktualne..

    Bogusław

  • 20. Data: 2004-06-04 13:36:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jun 2004, Darek W. wrote:

> [...]
    >+ brać faktury. Paragony można wystawić _tylko_ dla osób fizycznych
    >+ nieprowadzących DG, a i to tylko wtedy, gdy nie zażądają faktury.

    Hm... niby masz rację. Ale jak to SN mawia że "truizmem jest" :)
    to *literalnie* rzeczony artykuł nakazuje takie faktury wystawiać
    a nie brać :)
    Problem "logiczny" jest - bo z przepisu p.4 wynika że kupując
    "na paragon" dokonuję zakupu "osobistego"...

    >+ Tylko
    >+ proszę się mnie nie pytać dlaczego nie ma korelacji pomiędzy przepisami
    >+ dotyczącymi PTU i KPiR.

    Ech :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd