    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 7 Mar 2012 14:25:59 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Jednorazowy import z Chin

    On Wed, 7 Mar 2012, zly wrote:

    > Nie prowadzę działalności gospodarczej,

    Już dostałes różne odpowiedzi :), ale spróbuję nakierować na drobna
    różnicę:
    "nie mam zarejestrowanego prowadzenia DG".
    Jesli chodzi o przedmiotowe zdarzenie, fakt prowadzenia lub
    nieprowadzenia może być drugorzędny.

    Przekładajac na polski: tzw. "nielegalne prowadzenie DG" (formalnie:
    prowadzenie niezarejestrowanej DG) to *jest* prowadzenie DG.
    Inaczej nie byłoby podstaw do karania za niedopełnienie obowiazków
    z tym zwiazanych.

    Inna sprawa, to fakt że ustawowych definicji DG jest od metra (ktos
    liczył, wyszło 7 lub więcej).
    Czyli *jest* możliwe, że jakies zdarzenie *nie* będzie wymagało
    rejestracji DG w rozumieniu przepisów o DG, ale to nie jest
    równoznaczene z osiaganiem obrotu z DG (sam przyznałes, że VAT
    trzeba będzie rozliczyć) ani odpowiednio przychodu z DG, zas
    to ostatnie powinno implikować ZUS.

    > akcja ma być jednorazowa,

    ...co jak rozumiem ma wyłaczać "sposób zorganizowany" oraz "ciagle".
    Ale na poczatek trzeba przyznać, że w sposób niezorganizowany nie
    da się tak niechcacy kupić tych 100szt, więc pole obrony przed
    zarzutem że to jednak *jest* DG zaczyna się kurczyć.

    > Pierwsze primo, czy da się to zrobić legalnie?

    Sugeruję uważać na pułapki: pierwsza jest taka, że do wielu
    celów (m.in. podatku dochodowego) rejestracja jest wymagana
    *po*, a nie przed (już nie pamiętam czy 7 czy 14 dni).
    Z czego wniosek, że odpowiedz może brzmieć "tak", mimo że nie
    oznacza braku obowiazków do załatwienia pózniej.

    > Drugie primo, czy coś poza
    > transportem, vatem i cłem jeszcze trzeba uwzględnić w obliczeniach?

    Zakładasz że SADy wypełnisz sam czy wliczyłes obsługę do "cła"?

    pzdr, Gotfryd