  • Data: 2004-04-01 07:36:19
    Temat: Re: Jeszcze raz kilometrówka...
    Od: "D.A." <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > kladziono mi do glowy, ze faktury powinno sie brac na osobe prywatna, a
    VATu
    > nie odliczano od niczego. Poniewaz biuro mialo dobra opinie i naprawde
    mnostwo
    > klientow, a zadna kontrola (a bylo ich wiele) nigdy nie zakwestionowala
    tego,
    > nie wgryzalam sie za bardzo w slusznosc takiego postepowania.

    Nie potraktuj tego osobiscie ale twoje zachowanie z tamtego okresu jest
    typowe dla przecietnego, szeregowego pracownika biura rach. Takie sa moje
    obserwacje.
    Co do kontroli: jezeli podatnik nie odlicza VAT to do czego mialaby sie
    kontrola przyczepic?

    > mnostwo watpliwosci, bo przeciez nigdzie nie ma zakazu odliczania od
    innych
    > rzeczy niz paliwo (jeszcze czesci do samochodow osobowych, ale to przy
    srodkach
    > trwalych).

    Bardzo wlasciwe podejscie - samodzielne myslenie a nie opieranie sie na
    nakazie szefa.

    Do ewidencji wydatkow samochodowych (samoch.osobowy):
    paliwo - brutto
    pozostale udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na nazwisko+nazwa
    dzialalnosci - netto, VAT do odliczenia
    inne wydatki - brutto

    D.A.