  • Data: 2009-07-21 21:30:02
    Temat: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 lipiec 2009 22:53
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Popłynąłeś na 600zł to znaczy że nie chciało Ci się dochodzić ich zwrotu,
    > czy jak?

    Nie, chodzi o to, że miałem limit bodajże 600 czy 800zł. I tak mi
    odpowiadało, że jak wydałem kartę do 0, to było OK. A nagle zrobili mi
    1500zł bez powiadomienia (podobno gdzieśtam w umowie małym drukiem było, że
    tak mogą zrobić). Ja, o tym nie wiedząc, wydawałem i wydałem około 600zł
    więcej niż normalnie, a spłacić trzeba było, no nie :D. Niby miałem żarcia
    za więcej, ale nie planowalem takiego obżarstwa.

    > Nie jest bez sensu - bo kradzież i tak Ciebie nie dotyczy, tylko banku
    > (czyli - ostatecznie - sprzedawcę). Od pilnowania wydatków to jest głowa
    > :)

    No jakbym miał paragony sumować w głowie, to bym się zgłosił na geniusza.

    > Jeśli masz limit np. 10k, a średnio wydajesz 2k/miesiąc to nie musisz
    > specjalnie niczego kontrolować. Po prostu jak przychodzi wyciąg to
    > patrzysz czy nie ma tam "obcych" transakcji, ustawiasz w banku spłatę (lub
    > nie, jeśli masz automatyczną spłatę karty) i już.

    No ale w trakcie wydawania muszę pilnować czy nie wydałem już za dużo jak na
    ten miesiąc. My średnio zarabiający tak mamy. Ty jesteś z innej półki,
    skoro 2kzł miesięcznie to dla ciebie norma. Pewnie wydajesz pieniądze bez
    zastanawiania się nad ich wypływem. Ja muszę liczyć i planować budżet.
    Zarabiam dobrze, a jak na swój status wręcz bardzo dobrze, ale nie aż tak.

    > W mBanku są też karty zwolnione z opłat po przekroczeniu odpowiednich
    > obrotów,

    No tak, jest Visa Classic. Jak przekroczę 18 000 rocznie. Bosko. Już się
    rozpędzam.

    > a w zeszłym roku często i gęsto mBank wydawał dowolne karty
    > kredytowe bezpłatne i z bezpłatnymi wznowieniami.

    Możliwe, nie śledzę na bieżąco promocji. Popatrzyłem teraz w ofertę, po
    Twoich słowach.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)