  • 1. Data: 2003-11-05 16:36:33
    Temat: KPiR,VAT i f-ra korygująca - jak zaksięgować
    Od: "Grzegorz Czapla" <c...@p...onet.pl>

    Jak do tej pory było prosto i nie musiałem wystawiać faktur korygujacych,
    ale wszystko co dobre ...
    Wystawiłem f-rę korygujacą (zwrot towaru) i proszę o wytłumaczenie jak to
    zaksięgować w
    ewidencjach VAT i KPiR

    Grzesiek

  • 2. Data: 2003-11-05 17:06:57
    Temat: Re: KPiR,VAT i f-ra korygująca - jak zaksięgować
    Od: "Madalta" <m...@p...onet.pl>

    Tak samo jak sie księguje sprzedaż, z tym że tym razem kwoty będą ujemne.
    --
    Pozdrawiam,
    Madalta

  • 3. Data: 2003-11-05 17:34:17
    Od: "Grzegorz Czapla" <c...@p...onet.pl>

    Prowadzę ewidencję przy pomocy komputera (ale to chyba nie jest istotne) i
    ... po zaksiegowaniu w tym miesiącu bedę miał w ewidencji sprzedaży "ujemny"
    podatek, czy to dobrze?

    Grzesiek

  • 4. Data: 2003-11-05 18:35:09
    Od: "Madalta" <m...@p...onet.pl>

    > Prowadzę ewidencję przy pomocy komputera (ale to chyba nie jest istotne)

    nie ma w tym przypadku zadnego znaczenia (chyba że komputer nie przyjmuje
    kwot ujemnych ;-))

    > ... po zaksiegowaniu w tym miesiącu bedę miał w ewidencji sprzedaży
    "ujemny"
    > podatek, czy to dobrze?

    No nie wiem, sprzedaż na minusie to dla przedsiębiorcy zmora... Ale jeśli
    chodzi o strone podatkową, to jest to jak najbardziej prawidłowo. Tak
    niestety bywa, jeżeli wartość korekt sprzedaży przewyższa wartość sprzedaży
    z danego miesiaca. Jeśli w ewidencji VAT wyszedł ujemny podatek, to tak
    trzeba to ująć w deklaracji.

    Pozdrawiam
    Madalta

  • 5. Data: 2003-11-06 09:30:56
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Madalta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sprzedaży
    > z danego miesiaca. Jeśli w ewidencji VAT wyszedł ujemny podatek, to tak
    Dodam tylko że żeby wystawioną fakture korygujacą uwzględnić w deklaracji
    Vat należy mieć powierdzona kopie przez odbiorce.
    Wiola