  • 1. Data: 2002-06-08 10:01:14
    Temat: KPiR a konto internetowe
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    Dzien dobry,
    mam takie pytanie zwiazane z kosztow i zyskow ( !!! ) z tytulu obslugi konta
    internetowego firmowego.
    Dzialalnosc prowadze od kwietnie i pierwsze ruch na koncie wystapily dopiero
    w maju, nie wiem teraz jak sobie poradzic z zaksiegowaniem miesiecznego
    kosztu posiadania konta firmowego, oplat za dokonywane przelewy oraz jak
    zaewidencjonowac naliczony % - smieszny bo 1,50zl, ale jednak :-)
    Czy wystarczy wyciag miesieczny z konta? czy na podstawie wyciagu nalezy
    zrobic DW? i czy mozna zaksiegowac per saldo? tzn zyski-koszty? czy osobno
    zyski i osobno koszty? prosze o rade,pozdrawiam serdecznie
    Basia

  • 2. Data: 2002-06-08 11:20:08
    Temat: Re: KPiR a konto internetowe
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    "Smart Group" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
    konta
    > internetowego firmowego.
    > Dzialalnosc prowadze od kwietnie i pierwsze ruch na koncie wystapily
    Do ksiazki wpisujesz w maju (w ostatni dzien maja)

> [...]
    > zaewidencjonowac naliczony % - smieszny bo 1,50zl, ale jednak :-)
    > Czy wystarczy wyciag miesieczny z konta? czy na podstawie wyciagu nalezy
    Robi sie to na 2 sposoby:
    1. Numerujesz wyciag (chyba ze ma numer np. 05/2002) i to jest numer dowodu
    ksiegowego (dowody oplat bankowych sa dowodami ksiegowymi)
    2. Robisz DW (w rozporzadzeniu nie pisza ze nie mozna) osobno dla kosztow i
    oplat. Jako numer dowodu ksiegowego wpisujesz numer DW.

    >i czy mozna zaksiegowac per saldo? tzn zyski-koszty? czy osobno
    > zyski i osobno koszty?
    Osobno oczywiscie. Odsetki jako dochod, oplaty jako koszt.

    Rafal

  • 3. Data: 2002-06-08 19:42:05
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    a czy "wyciag z konta inteligo" ( miesieczny - np za maj) mozna przyjac jako
    dowod dokonania oplaty?
    czy trzeba gdzies znalezc i wydrukowac "szczegoly zrealizowanej
    transakcji"???

  • 4. Data: 2002-06-10 17:43:56
    Od: "Paweł Kajewski" <k...@2...pl>

    Wyciąg z konta jest dowodem księgowym, Basiu. Wpisując opłatę za prowadzenie
    konta do kosztów podajesz numer wyciądu.
    -----
    -----

  • 5. Data: 2002-06-12 13:56:23
    Od: Jakub Słocki <j...@n...onet.pl>

    In article <ae2ofi$14b$1@news.tpi.pl>, k...@2...pl says...

    > Użytkownik "Smart Group" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jako

    > Wyciąg z konta jest dowodem księgowym, Basiu. Wpisując opłatę za prowadzenie
    > konta do kosztów podajesz numer wyciądu.

    dopisuje sie tu, bo nie wiem gdzie:)

    a czy wyciag musi byc drukowany przez bank i przesylany do mnie (koszty)
    czy moze da sie po prostu wydrukowac historie rachunku z internetu,
    spisac DW na koszty i na przychody i to zarejestrowac ?

    Kuba

  • 6. Data: 2002-06-13 23:16:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jun 2002, Jakub Słocki wrote:

    >+ In article <ae2ofi$14b$1@news.tpi.pl>, k...@2...pl says...
    [...]
> [...]
    >+ czy moze da sie po prostu wydrukowac historie rachunku z internetu,
    >+ spisac DW na koszty i na przychody i to zarejestrowac ?

    To jest FAQ ;) choć nie będę zanudzał linkiem do googla:
    ja jak i paru innych grupowiczów tak robi. "Moje" biuro
    rachunkowe (konsultacje & ZUS only, KPiR & VAT prowadzę sam)
    nie protestowało na ten widok :)

    Przyznam że prawie przekonała mnie argumentacja, że jest
    to niezupełnie prawidłowo - bo *sam* wyciąg stanowi dokument
    księgowy.
    Na pytanie czy "zbedny DW jest nieprawidłowy" odpowiedzi brak:
    sprawa dotyczy nie tylko wyciągu ale również zakupu np. na
    paragon fiskalny (a na paragony "moje" biuro warczy, choć
    podstawy nie przedstawiło :)).

    DW do "wydruku z historii" ma 2 zalety:
    - łatwo nadać numer :) (kiedyś się wypowiadałem co myślę
    o przedstawianym tu pomyśle "wyedytowania" tekstu i dopisania
    numeru do wyciągu lub zrzutu z ekranu :>)
    - łatwo wpisać podsumowanie :) ("koszty związane z obsługą
    konta RAZEM:") czyli zaoszczędzić linijek w KPiR :)

    Pozdrowienia, Gotfryd