    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR a konto internetowe
    Date: Fri, 14 Jun 2002 01:16:43 +0200

    On Wed, 12 Jun 2002, Jakub Słocki wrote:

    >+ In article <ae2ofi$14b$1@news.tpi.pl>, k...@2...pl says...
    [...]
    >+ > Wyciąg z konta jest dowodem księgowym, Basiu. Wpisując opłatę za prowadzenie
    >+ > konta do kosztów podajesz numer wyciądu.
    >+
    >+ dopisuje sie tu, bo nie wiem gdzie:)
    >+
    >+ a czy wyciag musi byc drukowany przez bank i przesylany do mnie (koszty)
    >+ czy moze da sie po prostu wydrukowac historie rachunku z internetu,
    >+ spisac DW na koszty i na przychody i to zarejestrowac ?

    To jest FAQ ;) choć nie będę zanudzał linkiem do googla:
    ja jak i paru innych grupowiczów tak robi. "Moje" biuro
    rachunkowe (konsultacje & ZUS only, KPiR & VAT prowadzę sam)
    nie protestowało na ten widok :)

    Przyznam że prawie przekonała mnie argumentacja, że jest
    to niezupełnie prawidłowo - bo *sam* wyciąg stanowi dokument
    księgowy.
    Na pytanie czy "zbedny DW jest nieprawidłowy" odpowiedzi brak:
    sprawa dotyczy nie tylko wyciągu ale również zakupu np. na
    paragon fiskalny (a na paragony "moje" biuro warczy, choć
    podstawy nie przedstawiło :)).

    DW do "wydruku z historii" ma 2 zalety:
    - łatwo nadać numer :) (kiedyś się wypowiadałem co myślę
    o przedstawianym tu pomyśle "wyedytowania" tekstu i dopisania
    numeru do wyciągu lub zrzutu z ekranu :>)
    - łatwo wpisać podsumowanie :) ("koszty związane z obsługą
    konta RAZEM:") czyli zaoszczędzić linijek w KPiR :)

    Pozdrowienia, Gotfryd