  • Data: 2004-12-17 14:25:03
    Temat: Re: KPiR czy mozna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bogna napisał(a):

> [...]
    > ksiegowosc robilam ja a poźniej wszystko od poczatku co miesiac
    > sprawdzala razem ze mna ksiegowa i poprawial co trzeba i tlumaczyla....
    >
    > jak pytalam dlaczego wyplate ksiegujemy w miesiacu zaplaty a nie w
    > miesiacu ktorego dotyczy skoro mamy memorial to powiedziala ze to jest
    > wyjatek i jest dobrze .... Ona pracuje juz ladnych pare lat w biurze
    > rachunkowym, pokonczyla rozne szkoly i kursy (nawet niektore calkiem
    > niedawno), wiec stwierdzilam ze wie co mowi, a ja mam zbyt male
    > doswiadczenie zeby pouczac w tej kwestii. No ale teraz to juz nie wiem

    Doświadczenie doświadczeniem a znajomośc ustaw podatkowych to zupelnie
    inna sprawa.
    Zawsze mnie przerażaja taki księgowe co to kursów mają na kopy,
    świadectwami wytapetowane ściany, tylko nigdy ustawy nie tkneły,
    wszystko znają z drugiej reki. Jak pojawia się nowe zagadnienie to
    rozwiązania szukają po róznych biultynach bez sprawdzenia czy jest na
    ten temat zapis ustawy i czy wymaga jakichkolwiek wyjasnień.

    W ustawie sa, owszem wyjątki od memorialu. Ale akurat zaliczanie w
    koszty faktur za media do nich nie nalezy. Nie ma takiego przepisu.
    Dotychczas nie było takiego wyjątku także na wynagrodzenia z umów o
    pracę czy skałdki ZUS z pracowników.
    Pojawił sie dopiero w nowej ustawie na rok 2005.

    > ... bede musiala isc chyba do innego biura i to wszytsko zweryfikowac i
    > zobaczymy co dalej. (sprzedajemy same usługi (hosting, budowa www etc),
    > a na koniec roku jest pilnowane zeby odpowiednio przyporzadkowac koszty)

    No i proszę - dlaczego to na koniec roku księguje sie inaczej niż w
    ciągu roku? Wszak termin zaliczania czegos do kosztów jest określony w
    stosunku ROCZNYM. Nie ma przepisów szczegółowych na temat zaliczania
    kosztów w ciągu roku podatkowego, poza paroma wyjątkamie które nie nie
    poniesione stanowia kosztu. I wiemy tylko ze bez dokumentu (tak naprawdę
    bez zaliczenia tej transakcji do przychodu przez sprzedawcę) zaliczyć
    kosztu nie można, co wymusza księgowane najwczesniej w dacie dokumentu.
    I tyle.

    Ja bym jednak zabrała się za ustawy.
    Bez tego do końca zycia będziesz weryfikowała swoją wiedzę po biurach i
    nigdy nie będziesz pewna czy dobrze robisz i przede wszystkim czy ktoś
    (ta księgowa o której piszesz np.) nie wciska Ci jakichs bajek, bo sama
    nie do końca wie dlaczego cos robi tak a nie inaczej.

    I na boga, tnij cytaty!!!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl