  • 1. Data: 2008-09-27 21:56:43
    Temat: Re: KPiR ? czy ryczałt ewidencjonowany ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Sep 2008, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Tak się zastanawialiśmy w większym gronie, bo koleś otwiera firme i chce
    > świadczyć usługi:
    > informatyczne,
    [...]
    > i wychodzi mu na to, że praktycznie koszty będą bliskie zeru, więc chyba
    > ryczałt ewidencjonowany zastosuje...

    Masz świadomość, że dla informatyki stawka wynosi 17%?
    Czy 2% to "bliskie zeru"? ;)
    Załozmy przeciętny komp - 2 kzł, do tego jakieś oprogramowanie - 5 kzł,
    zakładając że pójdzie w koszty w 1 roku, mamy już ewkwiwalent przychodu
    350 kzł (trzeba by zarobić 350 000 zł, aby ryczałt się bardziej opłacił).
    Gdzie telefony, internet, ewentualne wyjazdy i hotele, jakaś prasa
    "kompjuterowa"?
    A jak pojawi się JEDNO większe zlecenie, do którego trzeba będzie
    wziąć podwykonawców, to co wtedy?
    IMVHO - zależy od proporcji "turystyki" do "informatyki".
    Zresztą taka IMO powinna byc idea ryczałtu - nie powinien przynosić
    zysku podatkowego (być "opłacalny"), tylko służyć uproszczeniu
    podatku tym, którym nie chce się liczyć KPiR, a wolą zgodzić się
    płacić trochę więcej.

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2008-09-27 22:14:30
    Temat: KPiR ? czy ryczałt ewidencjonowany ?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Tak się zastanawialiśmy w większym gronie, bo koleś otwiera firme i chce
    świadczyć usługi:
    informatyczne,
    turystyczne,
    i wychodzi mu na to, że praktycznie koszty będą bliskie zeru, więc chyba
    ryczałt ewidencjonowany zastosuje...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://tiny.pl/85vd

  • 3. Data: 2008-09-28 07:35:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > turystyczne,
    > i wychodzi mu na to, że praktycznie koszty będą bliskie zeru, więc
    > chyba ryczałt ewidencjonowany zastosuje...

    Jakie usługi turystyczne są przy tak niskich kosztach i jak niskie koszty
    przewiduje ten znajomy we wstepnych rachunkach przed rozpoczęciem
    działalności?

  • 4. Data: 2008-09-28 15:55:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 28 wrzesień 2008 09:35
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gbnc7o$mqf$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Jakie usługi turystyczne są przy tak niskich kosztach

    Może będzie oprowadzał po swoim polu ;D

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-09-28 18:54:30
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 28 Sep 2008 09:35:48 +0200, cef napisał(a):

    > Jakie usługi turystyczne są przy tak niskich kosztach i jak niskie koszty
    > przewiduje ten znajomy we wstepnych rachunkach przed rozpoczęciem
    > działalności?

    Organizacja wyjazdów po świecie.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.

  • 6. Data: 2008-09-28 19:12:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy w <news:gbojt9$bbt$1@inews.gazeta.pl>:

    > Organizacja wyjazdów po świecie.

    I ustawa o usługach turystycznych go nie będzie obowiązywać?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-09-28 19:46:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Organizacja wyjazdów po świecie.

    Czemu zatem te wyjazdy przy tak niskich kosztach
    nie są dostepne cenowo dla przeciętnego obywatela
    (żeby nie napisać - dla przeciętnej rodziny :-)) ?

  • 8. Data: 2008-09-28 19:47:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > I ustawa o usługach turystycznych go nie będzie obowiązywać?

    Oj napisz od razu, co tam takiego okrutnego z tej ustawy wynika.
    Jakiś ryczałt większy niż 17% ;-) ?

  • 9. Data: 2008-09-29 06:03:59
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia 28 Sep 2008 19:12:24 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > I ustawa o usługach turystycznych go nie będzie obowiązywać?

    PKD 7911B

    Przedsiębiorca będzie szukał po licencjonowanych biurach
    najatrakcyjniejszych ofert i w imieniu zleceniodawcy kupował usługi biorąc
    faktury i rachunki dla zleceniodawcy, a wystawiając faktury/rachunki tylko
    na swoją prowizję.
    Koszty niewielkie, bo to najtańszy dostęp do netu wystarczy i wyskok na
    miasto nawet środkami komunikacji zbiorowej, a wysyłanie efektu pracy albo
    przez @ albo kurierem na koszt odbiorcy.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://tiny.pl/85vd

  • 10. Data: 2008-10-20 19:12:27
    Od: mikey <m...@g...com>

    On 27 Wrz, 23:56, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > 350 kzł (trzeba by zarobić 350 000 zł, abyryczałtsię bardziej opłacił).
    >   Gdzie telefony, internet, ewentualne wyjazdy i hotele, jakaś prasa
    Jest tu jeden błąd ... metodologiczny - koszty odlicza się od
    przychodu, a nie od podatku. W przypadku przychodu na poziomie 350 000
    zł ryczałtem 17% zapłacilibyśmy 59500 podatków, a liniowym 19% - po
    odliczeniu kosztów, czyli - od kwoty 343 000 - zapłacilibyśmy
    65170 ... czyli o 5670 WIECEJ!!! (w tym wypadku wartość progu
    opłacalności jest ok. 5x mniejszy - ok 66 tys. przychodu rocznie)
    Poziom kosztów przy którym korzyści z obydwu metod są jednakowe to
    2/19 przychodu, czyli ok 10%. Czyli jeśli miesięcznie osiąga się
    przychód w wysokości 5 tys. to trzeba uzbierać trochę ponad 500 zł
    kosztów by opłacało się być na liniowym. Ryczałt nie jest więc taki
    nieopłacalny, szczególnie gdy uzyska się ciut wyższe przychody, co
    przy usługach IT nie jest niemożliwe.

    pzdr
    Mikey