    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 16 Apr 2011 09:34:08 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: KPiR - jaki program jest najlepszy?

    On Fri, 15 Apr 2011, Elab wrote:

    > w mojej ocenie technicznie na pewno jest to zdecydowanie lepiej rozwiązane
    > ... np. u nas serwery są zduplikowane w 3 datacenter w różnych strefach
    > czasowych, politycznych, prawnych itp itd

    :)
    Problemem jest jak udostępnić te dane klientom, uniemożliwiając
    jednocześnie policji ich zbiorcze "zaaresztowanie" (przez brak dostępu).

    Rzecz jasna, scenariusz takiego zamknięcia dostępu wydaje się
    nieprawdopodobny. Ale z drugiej strony, przypominam że była
    już akcja policji (w Polsce) wpadającej do centrum bankowego.
    Żeby nie było - mieli podstawy, i wszyscy zdajemy sobie sprawę
    że wyliczone megazłote "strat producentów" podawane później
    w prasie są z kapelusza, niemniej skoro administratorzy zrobili
    sobie na macierzach serwer filmowy... (a przynajmniej tak to
    opisywano w prasie).

    > jeśli chodzi o *prawne rozwiązania*, wiadomo że żyjemy w czasach w których
    > jak piszesz to nawet czajnik można zaaresztować ;-)

    No i to jest problem właśnie :(
    Prowadzący DG ma mieć dokumentację "do okazania w US", z jedynym
    wyjątkiem wskazania biura rachunkowego.
    Jak mu zaaresztują komputer, to pokazuje papier z policji,
    prokuratury lub sądu i mówi "ten organ zajął, są aktualnie
    p.o. mojego biura, idźcie tam" ;)
    Odesłanie do serwera "gdzieś w Brazylii" może być trudne :]

    > ... no ale popadając w
    > paranoje, to idąc tym tropem to najlepiej by było tatuować swoje dane na
    > plecach :-)

    :)
    J.w. - problemem jest brak mechanizmów prawnych.
    Całkiem jak w setkach innych spraw, choćby słynnej "jazdy na zamek"
    przy zwężeniu jezdni (niby promowana, ale przepisy dają wyraźne
    fory "egzekutorom" własnego pasa).

    pzdr, Gotfryd