  • 1. Data: 2008-01-21 10:07:22
    Temat: KPiR - papierologia
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    KPiR jest prowadzona w ten sposób, że wszystkie dane są
    w komputerze w programie do KPiR. Na koniec miesiąca
    drukowana tabelka za dany miesiąc i wrzucone to
    do segregatora zatytułowanego Podatkowa Księga ...
    Nic nie jest stemplowane, podpisywane, dowody księgowe nie
    są oznaczane numerami kolejnymi z KPiR.

    Co zrobić żeby było dobrze?

    Wystarczy wpisać ołówkiem na dowodach księgowych
    ich numery z kolumny 1, ponumerować strony i zszyć?

    W objaśnieniach do KPiR nie widzę nic o podpisywaniu itp.

    Piotr

  • 2. Data: 2008-01-21 10:10:43
    Temat: Re: KPiR - papierologia
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-01-2008 o 11:07:22 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Co zrobić żeby było dobrze?
    >
    > Wystarczy wpisać ołówkiem na dowodach księgowych
    > ich numery z kolumny 1, ponumerować strony i zszyć?

    Zbroszurować(ja zszywam), numery dowodów mają być na trwałe a nie ołówkiem,
    strony(a własciwie karty) KPiR mają być ponumerowane.
    Podpisywac IMVHO nie trzeba, ale sam podpisuję swoje - w końcu wypierać
    się tego
    nie będę.

    > W objaśnieniach do KPiR nie widzę nic o podpisywaniu itp.

    A w rozporzadzeniu szukałeś?

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-21 10:13:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    t...@o...pl pisze:

    > Zbroszurować(ja zszywam), numery dowodów mają być na trwałe a nie ołówkiem,
    > strony(a własciwie karty) KPiR mają być ponumerowane.

    A jak KPiR prowadzi się w postaci zwykłej papierowej księgi, i to
    jest drugi egzemplarz, to numeracja stron idzie w drugiej księdze od
    "1", czy zgodnie z kolejnością z poprzedniej księgi?

    L.

  • 4. Data: 2008-01-21 10:15:21
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-01-2008 o 11:13:21 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > A jak KPiR prowadzi się w postaci zwykłej papierowej księgi, i to
    > jest drugi egzemplarz, to numeracja stron idzie w drugiej księdze od
    > "1", czy zgodnie z kolejnością z poprzedniej księgi?

    To pytanie praktyczne czy teoretyczne?

    Ja bym powiedział że to nie ma większego znaczenia, zawsze też można
    numerować
    na zasadzie 1/4067, 2/4068 itd.

    pozdr,
    tommyz