    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KST - jak wprowadzac zestaw
    Date: Fri, 2 Dec 2005 19:07:32 +0100

    On Fri, 2 Dec 2005, smiechu wrote:

    > Program do ewid ST umożliwia wprowadzenie środka trwałego na dwa sposoby:
    > 1.)bez podziału - i tu nie ma wątpliwości - tak wprowadzam np samochody
    > 2.) Z podziałem - i tak mam zamiar wprowadzać zestawy komputerowe.
    > środek trwały wprowadzony z podziałem otrzymuje nr np 4-49-491-12.
    > Poszczególne elementy zestawu otrzymują ten sam numer różnią się tylko
    > numerem kodu paskowego (to do celów poszukiwawczo ewidencyjnych)
    > i tak np monitor ma numer: 4-49-491-12 i 100000120
    > komputer (to pudełko) monitor ma numer: 4-49-491-12 i 100000121
    > UPS ma numer: 4-49-491-12 i 100000122
> [...]

    IMO - odpowiedź jest w ustawie. O podatku dochodowym oczywiscie :)
    Tam jest informacja co MUSI być w EST, a jednocześnie nie ma zakazu
    dopisywania CZEGOKOLWIEK.
    I jak mniemam twój program *umie* podać wszystkie dane potrzebne
    do opisania ST jako "jednej całości" - w szczególności WP itp.
    A "dopisywać" sobie cokolwiek IMO można wg uznania, znaczenia
    podatkowego to nie ma żadnego, no bo jak ?
    IMHO - ponieważ program *musi* umieć podać listę danych taką, jak
    "papierowa" ewidencja (czyli EST nr 1 i jego datę wpisu, WP,
    stawkę amortyzacji itp, później EST 2 i wszyskie parametry itd
    aż do końca - ale NIE w postaci "cząstkowej" czyli 450 zł za płytę
    główną, 400 zł za procesor itp !) to ów dodatkowy podział można
    potraktować jakby ktoś obok "papierowej" EST (tej właściwej) położył
    sobie coś z napisem "ewidencja części wybranych ST").
    Zakazu nie ma. Obowiązku nie ma.
    Co najwyżej przyznanie się do posiadania takiej ewidencji moze być
    powodem jej kontroli (bo *wszystko* może być dowodem "w sprawie",
    o tym trzeba pamiętać - działa tak "za" jak i "przeciw" !) ale
    do obowiązków podatnika IMO ma się to nijak.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)