    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KST - jak wprowadzac zestaw
    Date: Fri, 2 Dec 2005 23:17:06 +0100

    On Fri, 2 Dec 2005, smiechu wrote:

    > Ale mi postawiono taki, że jesli nie znam ceny poszczegolnych elementow
    > zestawu nie moge go wprowadzic w sposób opisany w poprzednim poscie bo musze
    > przy ktoryms z elementow podac cene calego zestawu a jest to nieprawidlowe
    > bo moze umozliwic w przyszlosci likwidacje czesci zestawu w cenie np 0 lub
    > 100%.

    Nie istnieje pojęcie "likwidacji częsci zestawu", co najwyżej
    może mieć miejsce "odłączenie" - ustawa art. 22g.20

    > Ale mi sie wydaje ze bede likwidowal caly srodek trwaly (numer ewidencyjny)
    > a nie poszczegolny element zestawu choc program umozliwia takie dzialanie

    IMHO słusznie.
    Niemniej "odłączenie" może mieć miejsce, również w formie którą
    potocznie nazwiemy np. "likwidacją drukarki" :)
    I nie ma zmiłuj się - w takim przypadku "coś" trzeba wymyśleć.
    Bez względu na to czy istnieje dokument określający wartość tej
    częsci czy nie.

    Uprzedzę możliwe gdybanie "a po co jeśli ST już jest zamortyzowany ?"
    Ano z tego prostego powodu iż podatnik to co zostało może ulepszyć.
    A wtedy WP ma wpływ na wartość raty amortyzacyjnej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)