  • 1. Data: 2005-02-09 21:22:16
    Temat: KUP a Um o dzielo i etat?
    Od: " Agnieszka" <p...@W...gazeta.pl>

    Pomozecie? :-)
    Pracuje na etacie w jednej firmie, w drugiej mam umowe o dzielo - jaki KUP w
    rocznym zeznaniu? bo mi sie wydaje, ze ten 1840 zl, mam racje?
    A dodatkowo (nikt nie mowil, ze bedzie lekko) etatowa firma miesci sie w
    Wwie a ja pracuje w Krakowie a zameldowana jestem i pit skladam do jeszcze
    innego US (kolejne 100km od krakowa) - i co z tymi dojazdami? Wychodzi na
    to, ze 2300zl?
    Jak juz mam te dwa pity to sumuje KUPy i jesli wyjdzie wiecej niz limit to
    wpisuje tyle ile limit? np. wyjdzie mi 2450zl to wpisuje 2300? Bo teraz tak
    przegladam zeszloroczne zeznanie i wychodzi na to, ze po zsumowaniu wpisalam
    2400 i tak to zostalo... nie myslalam wtedy o limitach...
    Pomozcie prosze, zgubilam sie :-)
    agnieszka

  • 2. Data: 2005-02-09 21:36:50
    Temat: Re: KUP a Um o dzielo i etat?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Agnieszka
> [...]
    > to, ze po zsumowaniu wpisalam 2400 i tak to zostalo... nie myslalam
    > wtedy o limitach... Pomozcie prosze, zgubilam sie :-)

    Trochę pomieszałaś. Kup ze stosunku pracy, a z tytułu umów o dzieło to
    dwie różne rzeczy. Poza tym nadal masz *jednego* pracodawcę. Ten dla
    którego *wykonujesz* dzieło to zamawiający dzieło, a nie pracodawca.
    Jest to umowa cywilna, nie podlegająca pod kodeks pracy.

    Czyli twoje kup z tytułu stosunku pracy to jedno - jeżeli pracujesz w
    innej miejscowości niż mieszkasz wtedy możesz zastosować podwyższone
    koszy uzyskania przychodu (jeżeli nei dostajesz dodatku za rozłąkę) -
    czyli 1533,84 (za cały rok).

    Co do umowy o dzieło, tam koszty wynoszą 20% przychodu. Na pit-8B który
    otrzymałaś od zamawiającego dzieło powinny byc uwzględnione koszty
    (napisane). Po prostu przepisz je do swojego pita.

    Czyli ze stosunku pracy masz koszty 1533,84 z umowy o dzieło -20%.
    Umieszcza się je w dwóch oddzielnych rubrykach.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-09 21:53:09
    Od: " Agnieszka" <p...@N...gazeta.pl>

    Nikiel ;-\) <n...@p...fm> napisał(a):

    > Pewnego słonecznego wieczora Agnieszka
    wystukała:
    > Trochę pomieszałaś.
    Niewatpliwie :-)
    Kup ze stosunku pracy, a z tytułu umów o dzieło to
    > dwie różne rzeczy.
    Bede pamietac...
> [...]
    > innej miejscowości niż mieszkasz wtedy możesz zastosować podwyższone
    > koszy uzyskania przychodu (jeżeli nei dostajesz dodatku za rozłąkę) -
    Mimo tego co mam wpisane w PITie? bo tam stoi 1227zl.. to moge sobie sama
    tak zmienic KUP?

    > Czyli ze stosunku pracy masz koszty 1533,84 z umowy o dzieło -20%.
    > Umieszcza się je w dwóch oddzielnych rubrykach.
    No tak, a potem sie je sumuje - rozumiem, ze tu juz limity nie obowiazuja
    zadne, tak?
    Dzieki za pomoc :-)
    a.

  • 4. Data: 2005-02-09 22:30:11
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Agnieszka
    > Nikiel ;-\) <n...@p...fm> napisał(a):
    > Mimo tego co mam wpisane w PITie? bo tam stoi 1227zl.. to moge sobie
    > sama tak zmienic KUP?

    Możesz, właśnie w rozliczeniu rocznym można to sobie skorygować. A
    jeżeli chcesz aby pracodawca uwzględniał podwyższone koszty to pisemko
    mu trzeba zanieść że chce się mieć podwyższone koszty (popytaj w pracy w
    kadrach - pewnie mają gotowy formularz).

    Tak.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-02-09 22:44:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Agnieszka wrote:
    > Pomozecie? :-)
    > Pracuje na etacie w jednej firmie, w drugiej mam umowe o dzielo - jaki KUP w
    > rocznym zeznaniu? bo mi sie wydaje, ze ten 1840 zl, mam racje?

    KUP z umowy o pracę wg limitu a do tego dodajesz KUP z umowy o dzieło.
    Ten drugi nie podlega już żadnm limitom, czyli piszesz dokładnie to co
    masz na PIT-11/8c z umowy o dzieło.

> [...]
    > innego US (kolejne 100km od krakowa) - i co z tymi dojazdami? Wychodzi na
    To faktycznie dojeżdżasz do pracy do innej miejscowości niż FAKTYCZNIE
    mieszkasz, czy nie?
    Bo adres zameldowania nie ma tu znaczenia. Jak dojeżdżasz, to możesz
    podnieść KUP z tytułu umowy o pracę.
    Jak nie dojeżdżasz, to ja bym na twoim miejscu nie ryzykował.

    > Bo teraz tak
    > przegladam zeszloroczne zeznanie i wychodzi na to, ze po zsumowaniu wpisalam
    > 2400 i tak to zostalo... nie myslalam wtedy o limitach...
    > Pomozcie prosze, zgubilam sie :-)

    zerknij na zeszłoroczne PITy.
    Ten z umowy o pracę podlega limitom, tez z umowy o dzieło nie.
    Wieć suma jak najbardziej ma prawo wyjść powyżej limitów.
    Sądzę, że jest ok.