    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KUP a Um o dzielo i etat?
    Date: Wed, 09 Feb 2005 16:44:41 -0600

    Agnieszka wrote:
    > Pomozecie? :-)
    > Pracuje na etacie w jednej firmie, w drugiej mam umowe o dzielo - jaki KUP w
    > rocznym zeznaniu? bo mi sie wydaje, ze ten 1840 zl, mam racje?

    KUP z umowy o pracę wg limitu a do tego dodajesz KUP z umowy o dzieło.
    Ten drugi nie podlega już żadnm limitom, czyli piszesz dokładnie to co
    masz na PIT-11/8c z umowy o dzieło.

    > A dodatkowo (nikt nie mowil, ze bedzie lekko) etatowa firma miesci sie w
    > Wwie a ja pracuje w Krakowie a zameldowana jestem i pit skladam do jeszcze
    > innego US (kolejne 100km od krakowa) - i co z tymi dojazdami? Wychodzi na
    > to, ze 2300zl?
    To faktycznie dojeżdżasz do pracy do innej miejscowości niż FAKTYCZNIE
    mieszkasz, czy nie?
    Bo adres zameldowania nie ma tu znaczenia. Jak dojeżdżasz, to możesz
    podnieść KUP z tytułu umowy o pracę.
    Jak nie dojeżdżasz, to ja bym na twoim miejscu nie ryzykował.

    > Bo teraz tak
    > przegladam zeszloroczne zeznanie i wychodzi na to, ze po zsumowaniu wpisalam
    > 2400 i tak to zostalo... nie myslalam wtedy o limitach...
    > Pomozcie prosze, zgubilam sie :-)

    zerknij na zeszłoroczne PITy.
    Ten z umowy o pracę podlega limitom, tez z umowy o dzieło nie.
    Wieć suma jak najbardziej ma prawo wyjść powyżej limitów.
    Sądzę, że jest ok.