eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKarta podatkowa - odliczenie jednorazowo zapłaconej kwoty składki zdrowotnej za dwa miesiące › Re: Karta podatkowa - odliczenie jednorazowo zapłaconej kwoty składki zdrowotnej za dwa miesiące
    From: "Last Warrior" <Last Warrior@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Karta podatkowa - odliczenie jednorazowo zapłaconej kwoty składki
    zdrowotnej za dwa miesiące
    Date: Sun, 26 Apr 2009 10:46:18 +0200

    > Czekaj moment.
    > Z Twojego opisu to jasno nie wynika - czy aby na pewno *RAZ* odliczasz
    > składkę zdrowotną?
    > Bo tak wygląda, jakbyś raz chciał odliczyć od karty a drugi raz od zasad
    > ogólnych.
    > Oczywiście wolno sobie odliczenie (zdrowotnego!) dowolnie *podzielić*,
    > to prawda.
    > Tylko tak myślę co ma niezapłacenie podatku w lutym (jak mniemam:
    > "karcianego") do PIT-37... i podejrzliwy się staję :D
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dzięki za zainteresowanie tematem,

    Precyzując - fizycznie zapłaty podatku nie dokonwyałem w żadnym miesiącu -
    gdyż w każdym z nich
    był on niższy od przysługującej mi kwoty możliwej do odliczenia.

    No i oczywiście nie mam zamiaru więcej niż raz odliczać tej samej kwoty
    składek.
    Tej części, którą odliczam nie płacąc podatku "karcianego", nie biorę już do
    rozliczenia w PIT37.
    Biorę pozostałą do wysokości 7,75% podstawy wymiaru.

    L.W.