  • Data: 2004-04-12 16:21:56
    Temat: Re: Kasa fiskalna koniecznie środkiem trwałym?
    Od: "MarKust71" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam jeszcze jedną wątpliwość - nieco akademicką (chociaż kto wie?) - czy
    > jeśli nie ujmuję takiego zakupu w EŚT i wprowadzam bezpośrednio w KUP, to
    > jak to traktować np. w deklaracji VAT-7? Tam jest pole 'zakupy środków
    > trwałych...' itd. :) Bo niby taka kasa jest środkiem trwałym (okres
    > użytkowania itd.), ale nie ma jej w ewidencji.
    >
    > ? :)
    > --
    > Samotnik
    > www.zagle.org.pl

    VAT to już zupełnie inna bajka. Zaraz zajrzę do najnowszej ustawy, ale w
    dotychczasowych przepisach był zapis, że w pewnych okolicznościach VAT
    naliczony z tytułu zakupów środków trwałych jest zwracany w ciągu 60 dni "z
    urzędu", a na wniosek można ten okres skrócić do 25 dni. Już od dawna mój US
    kazał sobie do VAT-7 z takim wpisem dołączać kopię dokumentu zakupu.
    Jeśli wpiszemy to jako zwykły zakup, to rozliczymy to na zwykłych zasadach
    (nadpłata, struktura, wniosek o zwrot = zaproszenie do kontroli :-))).

    Marek