  • 1. Data: 2004-02-18 18:26:15
    Temat: Kiedy PIT 5 L i CIT-2
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Kiedy osoba fizyczna i prawna ma złożyć pierwszy CIT-2 i PIT-5L w nowym
    roku.
    Czy bardzo się mylę jeżeli uważam, że osoba prawna (Sp. z o.o.)składa
    CIT-2 zawsze i od razu od stycznia nawet gdy ma stratę, a osoba fizyczna
    PIT-5L wtedy gdy powstanie po raz pierwszy obowiązek zapłaty podatku,
    czyli osiągnie dochód, bo przy PIT-5 L chyba nie ma kwoty wolnej tylko
    Przychód - koszty = dochód x19% - składka zdrowotna = podatek do wpłaty????
    Pozdrawiam
    Chris

  • 2. Data: 2004-02-18 19:25:05
    Temat: Re: Kiedy PIT 5 L i CIT-2
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Chris Gold" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli osiągnie dochód, bo przy PIT-5 L chyba nie ma kwoty wolnej tylko
    > Przychód - koszty = dochód x19% - składka zdrowotna = podatek do

    cześć
    dobrze myślisz z małą ewentualną poprawką

    > Przychód - koszty-składki na ubezpieczenia społeczne (jeśli je ktoś płaci)
    = dochód x19% - składka zdrowotna = podatek do wpłaty????
    pozdr.
    Dosia

  • 3. Data: 2004-02-18 20:09:54
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > cześć
    > dobrze myślisz z małą ewentualną poprawką

    > = dochód x19% - składka zdrowotna = podatek do wpłaty????
    > pozdr.
    > Dosia

    Oczywiście to z czystego lenistwa nie napisalem minus skladki na us.
    Dzieki
    Pozdrowionka
    Chris

  • 4. Data: 2004-02-19 10:59:09
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    > Oczywiście to z czystego lenistwa nie napisalem minus skladki na us.
    > Dzieki
    > Pozdrowionka
    > Chris
    > moze troche zamieszam ale intryguje mnie informacja www.pit.pl art " czy
    warto korzystać w roku 2004 z liniowej stawki 19 podatku " " Jednocześnie
    zmusza do comiesiecznego wypełniania i wysyłania deklaracji pit 5 / 60 %
    podatników pierwszą deklaracje pit 5 wysyła za kwiecien lib maj roku
    podatkowego /"

  • 5. Data: 2004-02-19 11:27:15
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "ela" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmusza do comiesiecznego wypełniania i wysyłania deklaracji pit 5 / 60 %
    > podatników pierwszą deklaracje pit 5 wysyła za kwiecien lib maj roku

    Myślę tak: jeżeli pierwsza deklaracja za IV lub V to znaczy, że dochody
    niskie i najczęściej w ogóle drugiego progu taki podatnik nie przekracza
    (chociaż może być różnie oczywiście). A skoro nie przekracza i nie
    przewiduje znaczące wzrostu swojego dochodu to pewnie bardziej opłaca mu się
    płacić podatek "wg tabeli" i skorzystać z jakiejś ulgi, która pozostała...
    pzdr
    Kasia

  • 6. Data: 2004-02-19 15:47:09
    Od: buźka<p...@p...fm>

    J"ednocześnie
    zmusza do comiesiecznego wypełniania i wysyłania deklaracji pit 5 /
    60 %
    podatników pierwszą deklaracje pit 5 wysyła za kwiecien lib maj roku
    podatkowego /"

    Jak to "zmusza"? mozesz wytlumaczyc?
    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-02-19 19:18:12
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik buźka napisał:
> [...]
    > 60 %
    > podatników pierwszą deklaracje pit 5 wysyła za kwiecien lib maj roku

    No ok ale jeżeli mam stratę to i tak PIT-5L nie wypełniam

  • 8. Data: 2004-02-20 07:18:08
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "buźka" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > -> http://usenet.pomocprawna.info
    > zacytowałam fragment artykułu proponuję przeczytać cały a na pewno ja nie
    będę musiała tłumaczyć
    pozdrawiam ela