  • 1. Data: 2003-10-26 20:14:56
    Temat: Kiedy kasa?
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    Jestem podatnikiem podatku VAT. Działalność prowadzę od 1995 roku. Zawsze
    obsługiwałem firmy i nie miałem do czynienia z kasą fiskalną. W tym roku
    dodatkowo otworzyłem sklepik i tu mam problem bo nie wiem czy obrotem jest
    kwota netto czy brutto. Pytam bo opinie są bardzo podzielone i na archiwum
    nie znalazłem jednoznacznej odpowidzi. Z góry dziękuję za informacje.

  • 2. Data: 2003-10-26 20:25:45
    Temat: Re: Kiedy kasa?
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bnh9p6$3ee$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > kwota netto czy brutto. Pytam bo opinie są bardzo podzielone i na archiwum
    > nie znalazłem jednoznacznej odpowidzi. Z góry dziękuję za informacje.

    Obrotem jest kwota netto.

    Darek

  • 3. Data: 2003-10-29 10:16:19
    Od: "Mariusz Cieśla" <n...@x...wp.pl>

    Dla podatnika podatku VAT kwota netto, dla zwolnionego kwota brutto, bo
    liczy się przychód, a przychodem w zależności od statusu w VAT jets kwota
    netto lub brutto.

    Mariusz Cieśla

    www.fiskal.pl

  • 4. Data: 2003-10-29 14:53:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2003, Mariusz Cieśla wrote:

    >+ Dla podatnika podatku VAT kwota netto, dla zwolnionego kwota brutto, bo
    >+ liczy się przychód, a przychodem w zależności od statusu w VAT jets kwota
    >+ netto lub brutto.

    Ściślej: minister finansów wymyślił taki łamaniec:
    +++++
    § 6.
    Podatnicy, o których mowa w art. 29 ust. 2c ustawy, osišgnięty obrót
    ewidencjonujš jako obrót zwolniony od podatku.
    -----
    (to z rozporządzenia o kasach :)).
    A art.29.2c to jest "wykonuje wyłącznie czynności zwolnione od podatku
    lub jest podatnikiem zwolnionym".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-29 22:10:27
    Od: "Ryszard G" <r...@S...wp.pl>

    Użytkownik "Mariusz Cieśla" <n...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dla podatnika podatku VAT kwota netto, dla zwolnionego kwota brutto, bo
    > liczy się przychód, a przychodem w zależności od statusu w VAT jets kwota
    > netto lub brutto.

    E tam.
    Jakie netto, brutto może być u _zwolnionego_ z vat. Przecież nie ma vatu,
    czyli mówienie netto, brutto nie ma sensu. Jest obrót (kwota) bez
    przymiotnika.

    Jak zauważył Gotfryd, obrót ten na kasie musi być rejestrowany jako sprzedaż
    zwolniona chciaż faktycznie nie jest sprzedażą zwolnioną, bo zwolniony z vat
    jest podatnik a nie sama sprzedaż.
    Czyli pod stawką "towar zwolniony z vat" rejestuje się sprzedaż "podatnika
    zwolnionego z vat" i nie widzę tu jakoś gdzie może być "netto" a gdzie
    "brutto".

    pozdrawiam
    Ryszard