  • Data: 2004-03-16 10:12:10
    Temat: Re: Kiedy ksiegowac fakture?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Mar 2004, adalda wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ > Ty usiłujesz mi wytłumaczyć zasady działania owych metod.
    >+ > Przyjmij do wiadomości że jest to wysiłek zbędny.
    >+
    >+ --- Można by przeprowadzić wywód z powołaniem się na poszczególne
    >+ uregulowania ustawowe, rozporządzenia i objaśnień do księgi Byłoby to
    >+ długie, więc może na krótko
    >+
    >+ 2001.03.07 Wyrok NSA U N III 64/00 w W-wie

    Zgubiłaś wątek ? Maddy jak widzę już przypomniała co twierdziłaś :]

    [...]
    >+ I bardzo wiele innych identycznych w brzmieniu za ostanie kilkanaście
    >+ lat. Czy widzisz tu warunek zapłaty????

    Nie, bo w przytoczonych wyrokach sąd nie napotkał na podatnika osła
    który pomieszał w tym samym roku metodę kasową i memoriałową.
    A OBIE *są* DOPUSZCZALNE (czemu byłaś łaskawa zaprzeczyć).

    >+ Jeśli chcesz płacić podatek wyższy niż to wynika z przepisów to
    >+ oczywiście Twoja sprawa.

    Primo: nie było mowy o "optymalizacji" podatku a o MOŻLIWOŚCI
    wyboru, z twardością węglika spiekanego twierdziłaś że jej
    NIE MA.
    O czym teraz piszesz że to "moja sprawa" ? ;)

    Secundo: nie jest prawdą że "kasa" ZAWSZE musiała dać gorszy "wynik
    podatkowy". Jakby kto nie zauważył do zeszłego roku DG OF na KPiR
    obowiązywała skala progresywna i nietrudno przedstawić przykład
    przy którym rozkład przychodów i kosztów powodował że podatek
    MÓGŁ BYĆ NIŻSZY akurat przy metodzie kasowej.
    Zwracam uwagę iż pole manewru w przypadku metody kasowej jest
    znacznie WIĘKSZE niż przy memoriale. W zależności od cierpliwości
    kontrahentów oczywiście.

    >+ ---- Jeszcze co do pojęcia "metody kasowej" i "memoriałowej"

    Och, nie przypominam sobie żebym podważał fakt ze WIESZ co to jest
    ani dawał powody do mniemania że ja NIE WIEM. Nie mniej - w imieniu
    przyszłych czytelników googla dziękuję ;)

    >+ Używa się tych pojęć dla określenia ogólnego sposobu obliczania podatków
    >+ - zgodnie z rozumieniem na które wyżej się zgodziłeś: )

    Moje "powiedzmy" dotyczyło drobnych różnic dotyczących uznawania
    "momentu" między PK a KPiR z czym jak widzę się zgadzamy.

    >+ Przeciwieństwem jej jest metoda kasowa,

    Miło mi.
    Dlaczego co najmniej trzem grupowiczom udzieliłaś odpowiedzi że
    metoda grupowa NIE MA ZASTOSOWANIA na KPiR ? Możesz ujawnić
    tę tajemnicę ? Podpadli ci, ze mną włącznie ? (no, to ostatnie
    może mnie i nie dziwi ;))

    >+ > wyraźnie zapisał że dowolna inna wykładnia ma pierwszeństwo przed
    >+ > językową to bardzo poproszę o podanie.
    >+ > Takie wyroki SĄ mi znane, ale wyłącznie w odniesieniu do *rozporządzeń*.
    >+ > Sądy uznawały iż "minister próbował naruszyć zaufanie do prawa" czy jakoś
    >+ > tak lub podobnie...
    >+
    >+ -- Jak tylko znajdę, przytoczę.

    Przyznam że wtedy co najmniej kilkanaście składów Sądu Najwyższego
    (w tym rozszerzonych, udzielających odpowiedzi na pytanie zadane przez
    inny sąd) najwyraźniej musiałby się doszkolić.
    Udzielały równie pewnym tonem (jak ty w zakresie rozliczania "kasy" :])
    odpowiedzi że dopóki interpretacja językowa jest jednoznaczna to
    stosowanie innych metod jest niedopuszczalne.
    Jak to było: "truizmem jest", zdaje się ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)