  • 1. Data: 2004-02-06 13:04:49
    Temat: Kiedy powstaje obowiązek podatkowy PIT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    To wariant postu Maddy - klient wpłaca 50%, wystawiam fakturę, odprowadzam
    VAT, a co z dochodowym? Usługa zostanie wykonana za kilka miesięcy.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-02-06 13:14:21
    Temat: Re: Kiedy powstaje obowiązek podatkowy PIT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > To wariant postu Maddy - klient wpłaca 50%, wystawiam fakturę, odprowadzam
    > VAT, a co z dochodowym? Usługa zostanie wykonana za kilka miesięcy.

    Chodzi o wariant dla osoby fizcznej?
    Moment, upewnię sie jak tam jest napisane. Ale mam wrażenie że podobnie
    jak dla osób prawnych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-06 13:27:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Chodzi o wariant dla osoby fizcznej?
    > Moment, upewnię sie jak tam jest napisane. Ale mam wrażenie że podobnie
    > jak dla osób prawnych.

    no więc mamy tak,
    W UoPDOF jest idetyczny zapis jak w UoPDOP.

    Art. 14
    ust.1c - moment powstania przychodu w momencie wystawienia faktury VAT
    st. 3 pkt 1 wyłącza z przychodow zaliczki na poczet dostaw w przyszłych
    okresach obrachunkowych - nie jest powiedziane miesiac, kwartał czy rok
    ale "okres obrachunkowy" więc podejrzewam że i w trakcie roku
    podatkowego ma zastosowanie.

    Ja dla uproszczenia nie stosowałam tych przesunięć przychodów w ciągu
    roku (zresztą w ciągu roku okres realizacji zlecenia nie przekacza 4
    tygodni, i zaliczki z miesiaca na miesiąc sie rownoważą, to na koniec
    roku sie zatyka).
    W końcu w ciągu roku i tak podatek nalicza się narastająco.

    Caly czas gnebi mnie potencjalny zarzut że chce ten przychód
    opodatakowac wg. 19% w 2004 a nie wg. 27% w 2003r.

    Powiedzcie że się nad sobą znęcam psychicznie ... please...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-02-06 14:12:10
    Od: buźka<p...@p...fm>

    skoro jest wystawiona faktura na ktorej wyraźnie jest napisane:
    zaliczka (np.) 90%, a w lutym jest dowód na zrealizowanie zlecenia
    ktorego dotyczy ta faktura (WZ czy protokół odbioru czy cos innego) z
    podpisem odbiorcy, data itp. to nie ma problemu. Zrobic ksero tej
    faktury, podpiac dowod wydania, napisac ze VAT w grudniu, przychod w
    lutym, zeby bylo czytelnie i po klopocie...jesli chodzi o podatek
    dochodowy:) i nikt nie zarzuci ze przychod nie wpisany w grudniu bo
    nie bylo do tego podstaw:).
    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info