  • Data: 2012-04-13 15:23:35
    Temat: Re: Kilka podstawowych pytań o darowizny
    Od: Paweł Gawoś <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 13, 3:15 pm, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Jak już to było pisane, są dwa tryby postępowania, jeśli chcesz
    > skorzystać z tego zwolnienia, do wyboru:
    >
    > 1. Przelew bankowy;
    > 2. Notariusz.
    >
    > Jak łatwo zgadnąć, samochodu nie przelejesz, pieniądze możesz.
    >
    > Zatem darowizna samochodu musi być w formie notarialnej, a przy
    > darowiźnie pieniędzy masz do wyboru notariusza (i wtedy możesz dać
    > zielone papierki) lub przelew i zgłoszenie do US (i wtedy notariusz
    > nie jest potrzebny). Oczywiście jeśli chcesz, to może być i przelew i
    > notariusz, tylko po co.
    >
    >   MJ

    OK, teraz jasne.

    Miałbym jeszcze jedno pytanie.

    "Art. 9. 2. Jeżeli nabycie własności rzeczy i praw majątkowych od tej
    samej osoby następuje więcej niż jeden raz, do wartości rzeczy i praw
    majątkowych ostatnio nabytych dolicza się wartość rzeczy i praw
    majątkowych nabytych od tej osoby lub po tej samej osobie w okresie 5
    lat poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie. Od
    podatku obliczonego od łącznej wartości nabytych rzeczy i praw
    majątkowych potrąca się podatek przypadający od opodatkowanych
    poprzednio nabytych rzeczy i praw majątkowych. Wynikająca z obliczenia
    nadwyżka podatku nie podlega ani zaliczeniu na poczet innych podatków,
    ani zwrotowi. Nabywcy obowiązani są w zeznaniu podatkowym wymienić
    rzeczy i prawa majątkowe nabyte w podanym wyżej okresie."

    1. Rozumiem, że to zeznanie podatkowe należy złożyć tylko wówczas
    jeżeli zajdzie konieczność zapłaty podatku od darowizny?
    2. Czy to zeznanie podatkowe to SD-Z2, czy jakieś inne?