  • 11. Data: 2004-10-23 23:59:01
    Temat: Re: Kilka prostych pytań
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ In article <Pine.WNT.4.61.0410212146050.1648@athlon>,
    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    [...]
    >+ > IM*H*O istnienie regulacji szczegółowej uchyla art. 63 par. 1 Ordynacji
    >+ > *w całości* (i ma zastosowanie par. 2 *w całości* "technologii liczenia").
    >+ > Ale może ktoś wyłoży że źle piszę :)
    >+ >
    >+ Hm. Dla mnie to dziwne, żeby rozporządzenie uchylało zapisy ustawowe.
    >+ Ale pewnie czegoś nie rozumiem.

    A nie przeoczyłeś wzmianki o .2 "o ile przepisy szczeglne nie
    stanowią inaczej" ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 12. Data: 2004-10-25 09:12:02
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > [...]
    Ordynacji

    > A nie przeoczyłeś wzmianki o .2 "o ile przepisy szczeglne nie
    > stanowią inaczej" ?? ;)
    Dokladnie, to z braku takiej wzmianki lub podobnych wynikaja problemy...

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 13. Data: 2004-10-25 11:42:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Łukasz Góralczyk wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > stanowią inaczej" ?? ;)
    >+ Dokladnie, to z braku takiej wzmianki lub podobnych wynikaja problemy...

    Jakiego BRAKU ??
    Taki zapis JEST w Ordynacji !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-10-25 13:14:33
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > On Mon, 25 Oct 2004, Łukasz Góralczyk wrote:
    > [...]
    >
    > Jakiego BRAKU ??
    > Taki zapis JEST w Ordynacji !
    To bylo zdanie podsumowujace.
    W ordynacji zapis oczywiscie jest, mialem na mysli, ze w przypadku polskiej
    legislacji czesto zdarzalo sie (np. na gruncie starej ustawy o VAT), ze
    takich delegacji do przepisow szczegolnych brakowalo i potem podatnicy z US
    wyjasniali sobie rozne kwestie:-)

    Pozdrawiam
    LG

  • 15. Data: 2004-10-25 15:13:28
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0410240158180.1860@athlon>,

    > [...]
    >
    > A nie przeoczyłeś wzmianki o .2 "o ile przepisy szczeglne nie
    > stanowią inaczej" ?? ;)

    Tak, ale nie o to chodzi. Na mój gust to jest przekazanie zbyt szerokich
    uprawnień, zwłaszcza w 63.2.2 i .4 - bo rozporządzenia wydaje się *w
    celu wykonania ustawy*. Tyle że jeśli nawet mam rację, to i tak na dziś
    jest to obowiązujące prawo.

    No i w ogólnym przypadku minister może tylko ustalić "szczegółowe
    sposoby zaokrąglania" - czyli np. czy 0,5 to w górę, czy w dół.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 16. Data: 2004-10-25 20:49:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...zaokrąglanie, Ordynacja, VAT...]
    >+ Tak, ale nie o to chodzi. Na mój gust to jest przekazanie zbyt szerokich
    >+ uprawnień,

    Hm. Ale aby tak uznać trzeba by wskazać konstytucyjną podstawę
    którą łamie takie "przekazanie". Nie sądzę aby "obcinanie
    do złotówki" się ostało...

    >+ No i w ogólnym przypadku minister może tylko ustalić "szczegółowe
    >+ sposoby zaokrąglania" - czyli np. czy 0,5 to w górę, czy w dół.

    Zakadając że dotyczy to również ilości cyfr znaczących... to
    można się zgodzić że tak zrobił ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 17. Data: 2004-10-26 14:03:08
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    > Hm. Ale aby tak uznać trzeba by wskazać konstytucyjną podstawę
    > którą łamie takie "przekazanie". Nie sądzę aby "obcinanie
    > do złotówki" się ostało...

    Czyli co ?
    Mam słać korektę, bo program mi obciął końcówkę i VAT wyszedł o złotówkę za
    mały, co mam napisać w uzasadnieniu, że mi przykro i że chciałem oskubać
    skarb państwa tylko na złotówkę?

    pozdrawiam
    Mariusz