eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKilka prostych pytan odnosnie podatku dochodowego i VAT › Re: Kilka prostych pytan odnosnie podatku dochodowego i VAT
    From: "Agata" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilka prostych pytan odnosnie podatku dochodowego i VAT
    Date: Fri, 7 Mar 2003 17:12:05 +0100

    Użytkownik "Mick" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b4076c$rfa$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > 14 marca zamierzam rozpoczac dzialalnosc mojej firmy w zwiazku z tym mam
    > kilka pytan ktore spedzaja mi sen z powiek:
    >
    > 1. Czy musze poinformowac Urzad Skarbowy o tym ze chce byc opodatkowany
    > ryczaltem od przychodow ewidencjonowanych czy obligatoryjnie jestem objety
    > taka forma opodatkowania(jesli nigdzie nie zaznaczylem inaczej) i nie
    musze
    > tego specjalnie zglaszac ?

    Z mojego doświadczenia wiem, że nie tak łatwo uzyskać taką formę
    opodatkowania. Wszystko zależy od numeru REGON, na podstawie którego
    ustalane są czy owa działalność nadaje się bądź nie do prowadzenia takiej
    formy opodatkowania (chyba, że działalność Twoja absolutnie mieści sie w
    tabelce podanej w ustawie).
    Mój znajomy chicał założyć firmę świadczącą usługi komputerowe: składnie
    tekstu, przepisywanie...praktycznie zero kosztów miesięcznych więc opłacalny
    byłby ryczałt ale nie dało się, nie zgodzili się.
    Agata