  • 1. Data: 2003-03-03 18:41:31
    Temat: Kilka prostych pytan odnosnie podatku dochodowego i VAT
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    14 marca zamierzam rozpoczac dzialalnosc mojej firmy w zwiazku z tym mam
    kilka pytan ktore spedzaja mi sen z powiek:

    1. Czy musze poinformowac Urzad Skarbowy o tym ze chce byc opodatkowany
    ryczaltem od przychodow ewidencjonowanych czy obligatoryjnie jestem objety
    taka forma opodatkowania(jesli nigdzie nie zaznaczylem inaczej) i nie musze
    tego specjalnie zglaszac ?

    2. Jezeli dzialalnosc zostanie rozpoczeta 14 marca to do 20 kwietnia musze
    sie rozliczyc z fiskusem za ta polowe marca kiedy prowadzilem juz
    dzialalnosc -czy dobrze rozumiem ?

    3. Jezeli moje obroty w danym miesiacu sa rowne zero i nie wplacam z tego
    tytulu zadnego podatku dochodowego do Urzedu Skarbowego to czy musze
    informowac o tej sytuacji ten urzad ?

    4. Jezeli skladam comiesieczna deklaracje VAT-7 (do 25 nastepnego miesiaca)
    to czy to tego samego dnia powinienem przelac na konto Urzedu Skarbowego
    podatek nalezny VAT wykazany w tej deklaracji?

    Z gory dziekuje za pomoc. Bede wdzieczny za odpowiedz na priva m...@o...pl

  • 2. Data: 2003-03-03 20:00:03
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Mick wrote:
    > 14 marca zamierzam rozpoczac dzialalnosc mojej firmy w zwiazku z tym mam
    > kilka pytan ktore spedzaja mi sen z powiek:
    Tak szybko zapadasz na bezsennosc??? Poczekaj na pierwsza kontrole ;>>

> [...]
    > taka forma opodatkowania(jesli nigdzie nie zaznaczylem inaczej) i nie musze
    Jak chcesz być na ryczłacie to musisz zgłosić (teraz "default" są zasady
    ogólne)

    > 2. Jezeli dzialalnosc zostanie rozpoczeta 14 marca to do 20 kwietnia musze
    > sie rozliczyc z fiskusem za ta polowe marca kiedy prowadzilem juz
    > dzialalnosc -czy dobrze rozumiem ?
    Doskonale.

    > 3. Jezeli moje obroty w danym miesiacu sa rowne zero i nie wplacam z tego
    > tytulu zadnego podatku dochodowego do Urzedu Skarbowego to czy musze
    > informowac o tej sytuacji ten urzad ?
    Nie - jak dobrze rozumiem, masz zamiar rozliczać dochodowy na ryczałcie.
    Wtedy nei ma miesięcznych deklaracji (podatek, jak sie płaci robi za
    deklarację). Dopiero PIT 28.

    > 4. Jezeli skladam comiesieczna deklaracje VAT-7 (do 25 nastepnego miesiaca)
    > to czy to tego samego dnia powinienem przelac na konto Urzedu Skarbowego
    > podatek nalezny VAT wykazany w tej deklaracji?
    Jako żywo.

    > Z gory dziekuje za pomoc.
    Nie za ma co ;)) Na razie możesz się na zapas wyspać ;>>

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-03-04 07:28:59
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    maup from <k...@m...in.tarnow.pl> wrote:
    > Jako żywo.

    No chyba,że chcesz zapłacić później z ustawowymi odsetkami,
    które są niewielkie.
    Najważniejsze jest terminowe złożenie deklaracji.

    --
    Andrzej Wróbel

  • 4. Data: 2003-03-07 16:12:05
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Mick" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ryczaltem od przychodow ewidencjonowanych czy obligatoryjnie jestem objety
    > taka forma opodatkowania(jesli nigdzie nie zaznaczylem inaczej) i nie

    Z mojego doświadczenia wiem, że nie tak łatwo uzyskać taką formę
    opodatkowania. Wszystko zależy od numeru REGON, na podstawie którego
    ustalane są czy owa działalność nadaje się bądź nie do prowadzenia takiej
    formy opodatkowania (chyba, że działalność Twoja absolutnie mieści sie w
    tabelce podanej w ustawie).
    Mój znajomy chicał założyć firmę świadczącą usługi komputerowe: składnie
    tekstu, przepisywanie...praktycznie zero kosztów miesięcznych więc opłacalny
    byłby ryczałt ale nie dało się, nie zgodzili się.
    Agata