    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 21 May 2010 20:00:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Klasyka: biurwa chce umowe darowizny.

    On Thu, 20 May 2010, witek wrote:

    > zgadza sie

    No to mamy absurd :]

    US nie wydaje decyzji, za to robi podatnikowi kontrolę przy której
    pyta "skąd ma pieniądze".
    Podatnik odpowiada "z darowizny".

    Skutki zastosowania art.15.4 ustawy (o podatku od darowizn) są
    oczywiste - tam jest kryterium "zapłacenia".
    Oczywiście podatnik się obroni w NSA umyślnością działania na jego
    szkodę, ale sam fakt że przepisy tak stanowią jest... chyba śmieszny
    (w gatunku "śmieszno i straszno").

    BTW: możecie wskazać, z czego wynika że nie ma samoopodatkowania,
    a podstawą zapłaty jest decyzja? Bo coś sobie przypomnieć nie
    mogę :(

    > Nie. Podatek jest płatny zdaje sie w 14 dni od doręczenia decyzji.
    > Dopóki nie ma decyzji nie ma obowiązku nic płacić.

    J.w. - pamięta ktoś przepis? (CTL-F w ustawie pokazuje tylko przypadki
    kiedy US nie zgadza się z danymi podanymi przez podatnika, ale być
    może to z Ordynacji wynika czy jeszcze czego, zajarzyć nie mogę).

    pzdr, Gotfryd