    From: spp <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Klient wymaga podpisu na fakturach VAT - ma prawo?
    Date: Mon, 17 Oct 2011 07:46:40 +0200

    W dniu 2011-10-17 01:16, M pisze:
    > Spółka cywilna, KPiR, VAT, usługi telekomunikacyjne (dostęp do
    > Internetu).
    > Działalność prowadzona od kilku lat, standardowo elektroniczne obrazy
    > faktur VAT wysyłane na e-mail (z prośbą by wydrukować, zgiąć na pół i
    > przechowywać w formie papierowej), trochę papierowych dla nielicznych
    > firm z konserwatywną księgowością (oraz indywidualnych bez adresu e-
    > mail - trudno uwierzyć skoro mają Internet, a jednak się zdarza),
    > wydawałoby się że nic mnie już nie zaskoczy a jednak...

    Chyba z tym zaskoczeniem przesadzasz - wiesz, że 'standardowo' łamałeś
    prawo?

    > Nagle jeden
    > nowy klient (jednoosobowa DG) wymaga papierowych faktur VAT koniecznie
    > z podpisem i pieczątką. Twierdzi że ustawodawca nie nakazuje
    > podpisywania wszystkich faktur, ale jeśli nabywca zażąda to trzeba
    > podpisać i on z tego prawa właśnie korzysta, bo tak wymaga jego
    > księgowość. No to mówię OK, proszę zgłosić się osobiście w siedzibie
    > firmy, podpisać kopię faktury to wydam podpisany oryginał. Wystawić
    > fakturę muszę, osobiście dostarczyć niekoniecznie.

    A tu pewnie się zdziwisz - to Ty masz obowiązek dostarczenia faktury do
    klienta (aczkolwiek niekoniecznie osobiście). I musisz mieć poparcie w
    prawie (lub umowie) aby żądać od niego takiego zachowania.

    > Byłbym wdzięczny za poratowanie podstawami
    > prawnymi, uzasadniającymi rację klienta lub moją.

    Nie znam takiego przepisu - obowiązek posiadania potwierdzenia
    dostarczenia dotyczy, zdaje się tylko noty korygującej czy też faktury
    korygującej. Niech może klient wskaże podstawę do takiego żądania.
    --
    spp