    From: "Bartek" <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komornik i nie moje zaległości
    Date: Sat, 22 Jul 2006 12:09:22 +0200

    > Bo komornik z rachunku bankowego może "zabrać" środki które nie są
    > przeznaczone np. na wypłatę wynagrodzenia dla pracowników - prawda?
    > Przy wpłacie Jurka na rachunek komornika to biuro nie będzie miało środków
    > na "wypłaty" dla pracowników - zgodzisz się?
    > W przypadku wpłaty Jurka na rachunek biura (i innych klientów tego
    > biura) -
    > wypłaty dla pracowników by były ale komornik by dłużej windykował. Ale co
    > to go obchodzi że kilku pracowników nie otrzyma wynagrodzenia o czasie ...

    Zeby komornika nie mogl zając na koncie bankowym wynagrodzen dla pracowników
    nalezy przygotowac cos co sie nazywa 'blokada na wynagrodzenie'. Na
    podstawie listy imiennej przeslanej do banku bank zamiast do komornika, w
    pierwszej kolejnosci przeleje srodki pracownikom nalezne z
    tyt.wynagrodzenia. To co zostanie dopiero bedzie moglo byc przekazane do
    komornika. Oczywiscie srodki z blokady nie mogą zostac zuzyte w innym celu
    niz na wyplate wynagrodzen, wiec po to ta lista imienna.

    Przechodzilem to kiedys jako pracownik i sam takie listy z dzialem
    przygotowywalem i wysylalem do banku. Malo przyjemna rzecz, zwlaszcza ze
    banki strasznie nerwowo potrafia zareagowac na sam fakt pojawienia sie
    zajecia komorniczego na rachunku bankowym firmy, niewazne z jakiego tytułu.
    Bank potrafi po czyms takim z miejswca wypowiedziec umowe kredytową i firma
    wpada coraz dalej w g..no. A to strasznie ciezko sie potem odkreca.