  • 11. Data: 2009-05-18 22:14:42
    Temat: Re: Komp jako |T, poni?ej 3,5k - likwidacja ?rodka trwa3ego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotrek" gups60$9l6$...@n...news.neostrada.pl

    > Oczywiście jeśli będziesz stale sprzedawał poniżej kosztów (ponosząc stratę) to w
    końcu US może się zainteresować, w jakim celu
    > prowadzisz DG.

    Używany komputer ciężko sprzedać z zyskiem. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-05-19 17:26:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 May 2009 00:13:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nie możesz mieć dwóch czy kilku?

    Może. Problem z zapłatą VAT będzie dopiero w momencie likwidacji
    działalności.

    > Nie możesz wyrzucić złoma na śmietnik? Znaczy.. Oddać do utylizacji? :)

    Ten emotikon świadczy o tym, że chyba nie rozumiesz problemu. Oddać do
    utylizacji można, wyrzucić na śmietnik nie. Przepisy o odpadach wymagają
    w tym wypadku posiadania pisemnego potwierdzenia oddania do utylizacji.

  • 13. Data: 2009-05-19 17:36:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" guuq41$dot$...@n...onet.pl

    > Może. Problem z zapłatą VAT będzie dopiero w momencie likwidacji działalności.

    Tak czy siak będzie miał ten problem. Z dwoma komputerami czy z jednym.

    > Ten emotikon świadczy o tym, że chyba nie rozumiesz problemu. Oddać do
    > utylizacji można, wyrzucić na śmietnik nie. Przepisy o odpadach wymagają
    > w tym wypadku posiadania pisemnego potwierdzenia oddania do utylizacji.

    Bo nie rozumiałem, gdy pisałem.

    Ale czy urząd skarbowy ma/może/powinien kontrolować te kwity z recyklingu?
    Obawiam się, że kto inny zajmuje się ochroną środowiska. Ale może się mylę.

    I czy nieznani sprawcy nie mogą ukraść komputera wiezionego samochodem? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2009-05-20 05:38:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 May 2009 19:36:33 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Ale czy urząd skarbowy ma/może/powinien kontrolować te kwity z
    > recyklingu? Obawiam się, że kto inny zajmuje się ochroną środowiska. Ale
    > może się mylę.

    Urząd skarbowy może po prostu stwierdzić: "przedsiębiorca nie przedstawił
    dowodów zgodnej z przepisami prawa likwidacji środka trwałego" i uznać,
    że likwidacji nie było.

  • 15. Data: 2009-05-20 15:21:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" gv050i$epv$...@n...onet.pl

    > Urząd skarbowy może po prostu stwierdzić: "przedsiębiorca nie przedstawił
    > dowodów zgodnej z przepisami prawa likwidacji środka trwałego" i uznać,
    > że likwidacji nie było.

    Zrozumiałem.

    Inna sprawa, czy utylizator dokładnie (z numerami seryjnymi
    poszczególnych urządzeń) sprawdza oddawany mu sprzęt? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-05-20 20:37:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 May 2009, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > I czy nieznani sprawcy nie mogą ukraść komputera wiezionego samochodem? ;)

    A to zgłoszenie organom ścigania "przestępstwa" (którego nie było)
    przestało być przestępstwem??
    Art.233 KK skreślili czy jak? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-05-20 23:12:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0905202234120.3932@quad

    > A to zgłoszenie organom ścigania "przestępstwa" (którego nie było)
    > przestało być przestępstwem??
    > Art.233 KK skreślili czy jak? :O

    Czyli taką ,,kradzież'' muszę zgłaszać?

    Porąbane przepisy hartują sprawność podatkowych przestępców. :)

    Nie można takiego komputera wrzucić w koszty jak papier czy ołówek lub paliwo? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-05-21 08:21:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 May 2009, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0905202234120.3932@quad

    > Czyli taką ,,kradzież'' muszę zgłaszać?

    Zdarzenie musi być "uprawdopodobnione".
    Wg tego co czytałem organy skarbowe dość równo przyjmują za
    "uprawdopodobnienie" powiadomienie organów ścigania.
    IMO jest to całkiem rozsądne zabezpieczenie przed nadużyciami
    - dokonujący zgłoszenia pozornej kradzieży naraża się na
    odpowiedzialność karną.

    > Nie można takiego komputera wrzucić w koszty jak papier czy ołówek lub
    > paliwo? :)

    Musiałby być wart (*kompletny* i *sprawny*) poniżej 1500 zł netto,
    aby nie ujawnił się w EW (z tej ewidencji też go trzeba jakoś
    "wykreślić").

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-05-21 12:03:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-21, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Musiałby być wart (*kompletny* i *sprawny*) poniżej 1500 zł netto,
    > aby nie ujawnił się w EW (z tej ewidencji też go trzeba jakoś
    > "wykreślić").

    A to nie takie trudne. Sam mam takie 3 :-)
    Każdy skompletowany w okolicy 1170 zł netto.
    Tylko mnie zastanawia co zrobić jak będę chciał np. dokupić system
    inny niż linux, albo przenośny dysk do transportu danych.
    Wpadnie w wyposażenie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2009-05-21 12:08:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Musiałby być wart (*kompletny* i *sprawny*) poniżej 1500 zł netto,
    > aby nie ujawnił się w EW (z tej ewidencji też go trzeba jakoś
    > "wykreślić").

    Czyli zakładając, że komputer jest kompletny i sprawny i kosztuje
    poniżej 1500zł netto, to można go kupić tak jak ołówek, a po kilku
    latach w razie kontroli powiedzieć, że się "zużył", "popsuł", "spalił" i
    na nic nie trzeba dowodów?

    --
    Liwiusz