  • 1. Data: 2009-05-16 18:02:04
    Temat: jak amortyzowac nieruchomosc?
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    hej!
    chce kupic nieruchomosc od komornika za kwote np 100tys zl brutto
    (w tym 22% vat)

    powiedzmy ze place 50tys gotowka a na reszte biore kredyt w banku

    w jaki sposob moge odliczyc vat od zakupu tej nieruchomosci oraz
    jak amortyzowac ta nieruchomosc (ile lat trwa amortyzacja a jesli od czegos
    zalezy ten okres to od czego?)

    - na koniec dodam ze prowadze jednoosobowa d.g, podatki place na stawce
    liniowej 19%
    i jestem platnikiem podatku vat

    z gory dziekuje za pomoc;)

    pozdrawiam serdecznie
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-05-17 13:19:11
    Temat: Re: jak amortyzowac nieruchomosc?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 20:02:04 +0200, Wasyl napisał(a):

    > chce kupic nieruchomosc od komornika za kwote np 100tys zl brutto (w tym
    > 22% vat)

    Oczywiście dostaniesz fakturę VAT?

    > powiedzmy ze place 50tys gotowka a na reszte biore kredyt w banku

    To nie ma żadnego znaczenia dla amortyzacji.

    > w jaki sposob moge odliczyc vat od zakupu tej nieruchomosci

    Normalnie - jak każdy VAT od środków trwałych.

    > oraz jak
    > amortyzowac ta nieruchomosc (ile lat trwa amortyzacja a jesli od czegos
    > zalezy ten okres to od czego?)

    A tego to nie pamiętam i nie chce mi się szukać. Ale podam jeden ważny
    szczegół. Jeśli "nieruchomość = grunt + budynek" to byłoby dobrze gdyby
    na fakturze było to rozbite na dwie osobne pozycje. W przeciwnym wypadku
    będziesz musiał sam wyceniać. Gruntu się nie amortyzuje.

  • 3. Data: 2009-05-17 18:56:49
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    hej, dzieki za odpowiedz!
    no na pewno bedzie jako jedno bo watpie zeby to oddzielili
    skoro licytacja jest nieruchomosci zabudowanej...

    mozna samemu oszacowac czy musi byc biegły?

    pozdrawiam
    Wojtek