  • 1. Data: 2009-05-17 07:26:52
    Temat: rachunek maklerski - a PIT roczny
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    witam. prosze o informacje czy w przypadku kiedy nie bylo obrotow na
    rachunku maklerkim jest obowiazek w pit (w ktorej pozycji) wykazac jego
    obecnosc i obroty?

  • 2. Data: 2009-05-17 07:30:10
    Temat: Re: rachunek maklerski - a PIT roczny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mzmich88 pisze:
    > witam. prosze o informacje czy w przypadku kiedy nie bylo obrotow na
    > rachunku maklerkim jest obowiazek w pit (w ktorej pozycji) wykazac jego
    > obecnosc i obroty?

    PITa trzeba składać tylko jak był zysk ze sprzedaży, więc jeśli nie
    było obrotów, to nie trzeba składać.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-05-17 09:05:58
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    > PITa trzeba składać tylko jak był zysk ze sprzedaży, więc jeśli nie było
    > obrotów, to nie trzeba składać.
    >
    > --
    > Liwiusz

    super, bardzo dziekuje.

    michal

  • 4. Data: 2009-05-18 02:24:10
    Od: szczurwa <s...@g...com>

  • 5. Data: 2009-05-18 02:25:54
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 17 Maj, 09:30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    PITa trzeba składać tylko jak był zysk ze sprzedaży, więc jeśli nie
    > było obrotów, to nie trzeba składać.

    Jak była strata, to też składaj. Rozliczysz ją w ciągu następnych
    pięciu lat.

  • 6. Data: 2009-05-18 05:44:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 17 May 2009 09:30:10 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > PITa trzeba składać tylko jak był zysk ze sprzedaży, więc jeśli nie
    > było obrotów, to nie trzeba składać.

    Nieprawda. Trzeba składać jeśli był dochód, nawet jeśli nie było zysku.

  • 7. Data: 2009-05-18 05:50:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 17 May 2009 19:25:54 -0700, szczurwa napisał(a):

    > Jak była strata, to też składaj. Rozliczysz ją w ciągu następnych pięciu
    > lat.

    Jeśli w ciągu ostatnich 2 lat nic się w tej sprawie nie zmieniło, to
    nadal jest problem jeśli w danym roku były tylko koszty, a nie było
    żadnych przychodów. Czytając ustawę literalnie nie ma się w takim wypadku
    prawa do złożenia PIT i wykazania straty. Były znane mi 3 różne
    odpowiedzi US jak to rozliczyć (ustne a nie oficjalne).

    1. Brak możliwości odliczenia kosztów z takiego roku.

    2. Doliczamy takie koszty do pierwszego roku w którym wystąpią przychody.

    3. Wbrew ustawie składamy PIT i wykazujemy stratę.

  • 8. Data: 2009-05-18 06:14:28
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    > Nieprawda. Trzeba składać jeśli był dochód, nawet jeśli nie było zysku.

    jak był dochód to był i zysk chyba?;-))

  • 9. Data: 2009-05-18 06:56:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 08:14:28 +0200, gonia napisał(a):

    > jak był dochód to był i zysk chyba?;-))

    Powiedz to tym wszystkim, którzy na początku 2008 kupowali akcje a pod
    koniec roku sprzedawali :) Dochód ze sprzedaży jak najbardziej mieli, ale
    zamiast zysku była strata.

  • 10. Data: 2009-05-18 08:07:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > Powiedz to tym wszystkim, którzy na początku 2008 kupowali akcje a pod
    > koniec roku sprzedawali :) Dochód ze sprzedaży jak najbardziej mieli, ale
    > zamiast zysku była strata.

    A może myli Ci się przychód z dochodem? Jak nie ma zysku, to PITa nie
    trzeba składać. Mając stratę, można wspaniałomyślnie darować sobie jej
    odliczanie w latach przyszłych.

    --
    Liwiusz